Kört idag, tömmar!!

Sv: Kört idag, tömmar!!

vill vill du, men man har inte råd.

Ska du tömköra på riktigt, alltså JOBBA hästen på volt och på rakt spår så behöver du nog 14 till shettis. jag har 16 till stor häst och det är för litet tycker jag. jag kör även med mina tömmar. Mycket töm i vagnen :)

Du gör precis som du vill :) du kan ju satsa på ett par bra tömkörningstömmar, en bra tömkörningsgjord med flera stående ringar, om du ska tömköra, och sen kanske köra med billiga tömmar? rep eller börjes lädertömmar.

ja, jag får se. kan tänka att efter att han är inkörd så tömkör man kanske inte så mycket utan det blir mer köra då....beror väl på hur han är som individ kanske men...
men det kanske är smidigast med en uppsättning till varje ändamål ändå.... när jag tänker efter.
för tömköra i bara selen funkar kanske dåligt utan jag ändå behöver en tömkörningsgjord eller? eller kan man tömköra direkt i selen, den har ju bara en ring...

Du kan tömköra i selen men det är lättare med en tömkörningsgjord så man slipper ta bort bakselen varje gång, eftersom det blir väl besvärligt att tömköra med den på... men tömkör man bara och inte kör så behöver man ju iofs inte plocka bort den varje gång, men det känns ändå lättare med en gjord :)

det var ju lite smart, då kan jag ju ta bort bakselen först och tömköra han och sen när han är inkörd så kommmer jag väl antagligen inte tömköra så mycket.
då blir det ju inte så mycket av och på ändå¨...
finns det tömkörningsgjordar till shettisar...det kanske det gör...

Inom körningen så är tömkörningen viktig, och jag rekommenderar minst en gång i veckan, såklart även till de som inte kör sina hästar. En bra tömkörningsutrustning gör allt mycket lättare och roligare. Jag hoppas du tömkör mera efter inkörningen än vad du gjort hittills, och kan du inte tömköra så gå en kurs. Jättekul och nyttigt, du kommer se din häst på ett helt nytt sätt.

bakselen sitter inte fast förresten, min tar jag på min sele varje gång jag selar. har en ideal.

har inte tömkört han alls än...så mer än nu lär det bli:)
har bara haft han i två¨veckor och håller på att leta utrustning just nu...

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 221
Senast: JennyLz
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar