Tack, så skönt att höra att det inte borde ses som stora nackdelar.
Tidigare så är det längre anställningar, eller att jag åtminstone bytt inom samma bolag. Ser ut såhär ungefär.
2 år som XX inom bolag AAA
5 år som YY inom bolag AAA
3 år ZZ inom bolag BBB
2 år som ÅÅ inom bolag BBB/CCC
Företagsbyte under den rollen pga verksamhetsövergång därav 2 företag.
2017-2021 ÖÖÖ roll i bolag CCC
Sedan bytte jag bana från planering inom järnväg till helt annan logistik och nu "vanlig" administration
Sedan nu sen okt 2021, en på 3 mån sedan ca 6 mån lucka mellan jobb och så nuvarande på 5 mån.
Jag hoppas ju verkligen att jag inte sorteras bort för de korta anställningarna. .
Jag försöker alltid förklara hålet i cvn på ett halvår även om det är svårt att hitta rätt ord.
Hålet beror på en avbruten provanställning där vi var överens om att det blev en felrekrytering.
De startade en helt ny avdelning och var inte helt klara med vad de förväntade sig och det var allmänt kaos i upplärningen. Jag talade om vad jag tyckte behövdes för en rimlig chans att fylla deras önskemål och fick veta att de inte kunde ge mig de förutsättningarna.
Och på grund av det avbröt de provanställningen men annars är det ju mycket möjligt att jag bett att avbryta själv.
Har du något tips på hur man förklarar det luckan på ett sätt som låter bra inför en rekryterare?
Sorry för att det blev så lång text