Sv: Körfolkets snacktråd!
Åh vad ni är duktiga!
-Catherine-: Jättesöt fuxfia!
Trott: Vilken smart idé att ha en lastpall som harv! Eller ser jag fel? Duktig pålle också.
KL
Idag har Balder var jäääätteduktig! Vi tog oss för första gången ut på grusvägen och körde! Jag hade siktat in mig på en runda som tar ca 30 min med väldigt varierat underlag. Först längs vår infart som är rätt mjuk men med lite stenar, sen en liten bit på grusvägen där det lever om som satan, ner på en lägda och gå längs med grusvägen. Sen upp på vägen kanske 150-200 meter innan man kommer in på "rätt" väg. Där fick sambon gå före så att Balder skulle ha lite hjälp om han skulle tycka det var läskigt med allt oljud. Men han bara knallade på!
Och när man drar en stötting på en grusväg så hör man inte ens om ett tåg skulle komma farande... Fy satan vad det gnisslar och tjuter! Jättejätteduktig lilleman som bara gick vidare med spetsade ögon.
Så svängde vi in på andra vägen, den är så himla mjuk och fin så där gled det helt tyst - skönt att vila öronen. Tyvärr går den som så många andra vägar bara in till en vändplats. Men längs med vägen är det mycket vattenpölar och på ett ställe är det vatten över hela vägen, där stannade Balder, stoppade ner näsan och plaskade sen bara över!
På hemvägen travade vi också för första gången i skaklar! Ca 100 meter i friskt tempo, jätteduktig lilleman, så pigg och glad!
När vi gick på lägdan längs vägen blev vi omkörda av fem-sex bilar vilket han tyckte var lite läskigt, då ville han gärna springa, men han lugnar sig ändå snabbt.
Han skötte sig även helt exemplariskt vid an- och frånspänning.
Liten film från infarten på hemvägen!
http://www.youtube.com/watch?v=dYagBMasNVQ