körbilder

Sv: körbilder

Åh, vilka härliga bilder, skogstomten!
Har inte fått fram min släde i år, det var ju liksom vagnsföre ganska länge kan man säga! Men nu har jag sneglat på den ett par dar, så den kommer nog fram i helgen. Hoppas att mildvädret dom hotade med på långtidsprognosen inte blir nåt av. Jag vill ha vinter ett bra tag till!

Lotta

*KL*

skogstomten: åå gissa vad avis jag är!! här där jag bor finns det INGENSTANS att köra om man inte vill bli påkörd :mad:
Kör någon på oss på vår egen lägda då :devil:
Ute på sjön mja där skulle det nog rymmas skotrar med utan fara.

Spåret vi körde upp på används bara till att köra hema ved på av några skogsägare, tesatde det eftersom dom inte var där den dagen.
Helt super :D
Höll till och med att trava på.

Fast annars jag lovar, man vill inte bo här.

Vi har indalsälven att köra på *haha*

Där jag bor nu så åkte folk TVÄRS ÖVER GÅRDEN med sina skotrar! vi ringde skoterklubben osv men iiingen visste vilka det var (typ 10 pers om dagen) sedan började vi släppa vovven efter dem, ställa bilen uppe i skogen (blockera vägen) och varje gång de åkte förbi gå ut å ställa sig å hytta med näven. så nu har de slutat men ingen respekt alls! vad ska man göra :cry: nu är det ngn som åkt skidor :confused: rakt över våra lägdor, mellan lillhuset å lagårn dessutom :confused:

vissa borde inte få gå ut :mad: :DEVIL:

så jag e lite nervös inför utflykten med VKS.. tänk om det kommer en idiot?

Haha ja en del kan ju bete sig hur som helst.
Kan vara så här med.Vi bor ju väldigt närar vägen, vår gårdsplan gränsar mot vägen.
En liten smal grusväg, kan lova att när timmerbilen kommer blåsandes förbi i 70 knyck så det skallrar i fönstren,
då är man glad att man undviker bilvägen på vardagarna. :eek:

Men vet du, jag har iof aldrig varit på någon utflykt med dom,
MEN jag tror att herrn som leder den borde ha nog med respekt med sig i bygden :angel:
Han är ju ingen liten mespropp precis den herrn. :rofl:

haha han e ju störtskön! haha

vi stog i ett stall ganska nära hans, och så hör mamma hur det knirrar å knarrar utanför stallet, så hon går ut. å då säger han åt henne att flytta bilen å grymtar lite (han körde par då) och sedan kör han in i skogen där vi inte äns brukar rida för det e massa nedfallna träd mm.. men han verkade komma dit han ville iaf ;)

och han brukar vara med på lucia tåget, å ett år då var jag "nisse" och skulle stå på hans maratonvagn med min kompis. han skulle värma upp ute först, så så svänger han SKITSNÄVT så att jag å min kompis ramlar omkull (och så lyckas jag SÄTTA mig på hjulet!!) haha å så sa han bara EFTER svängen "jag svänger snävt. håll i er"

han säger inte många ord i onödan, å när han väl pratar, då menar han det!

Danne nöjd att vara i vagn igen!

588297300e41ec5d7eabae63564ca3f4_640_392.jpg

thoromaddevarbruk20061.jpg

Här är Thor och jag ute och arbetar (visar upp oss på vårbruk åtminstone)

Senast ändrad av en moderator:

Sånt skulle jag också vilja göra med min häst! Måste ta tag i det snart... Att sladda ridhuset med shettisen var bland det trivsammaste jag gjort. Jag vet inte varför, jag gick ju som bara runt runt men ändå så avslappnande!

Här kommer lite bilder på Mimer från Danmark i sommras :love:

(Skogstomten: Hoppas det är ok att jag lägger upp dom! *tack!*)

Han går som en potta skit men det får ni stå ut med! ;)

klart det är lungt :)
Det var ju vaaarmt jue ;)

Men det är lite skumt med kameran egentligen, ljuset på bilderna i kameran ser bra ut, men när man laddar av dom till datorn så blir det vesäntligt mycket mörkare. Hade inte lärt mig att kompensera för det där på EM. :angel:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 230
Senast: cewe
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka