Sv: Köra med släp i väggrenen?
Iaf för det mesta.... Råkade en gång ut för en IDIOT till långtradarchaffis rent ut sagt. Låg precis i arslet på mitt släp, och när han tröttnade på att inte kunna köra om så slog han på helljuset (det var mitt i natten på vintern, snorhalt på sina ställen så jag körde inte fullt tillåten hastighet) och körde så i 2-3 km, innan han pressade sig förbi på en smal, krokig 50-väg (hade vi fått möte hade han garanterat prejat ner mig i diket).
Tur att de är ganska ovanliga, de allra flesta är som du skriver väldigt bra.
Hindrar jag trafiken bakom, dvs som jag gör på 90 väg och uppåt. Så kör jag ut i väggrenen när det är god sikt.
Kör jag på en väg utan väggren och det blir kö bakom mig så svänger jag in och stannar vid busshållplatser för att släppa förbi bilarna bakom.
Håller också med om att lastbilschufförer är mkt bättre i trafiken än vanliga personbilsförare. De tackar alltid och gör allt för att underlätta för övrig trafik.
Iaf för det mesta.... Råkade en gång ut för en IDIOT till långtradarchaffis rent ut sagt. Låg precis i arslet på mitt släp, och när han tröttnade på att inte kunna köra om så slog han på helljuset (det var mitt i natten på vintern, snorhalt på sina ställen så jag körde inte fullt tillåten hastighet) och körde så i 2-3 km, innan han pressade sig förbi på en smal, krokig 50-väg (hade vi fått möte hade han garanterat prejat ner mig i diket).
Tur att de är ganska ovanliga, de allra flesta är som du skriver väldigt bra.