Köra in häst-när skaffa sele?

Mirre

Trådstartare
Ska få hjälp att köra in mitt sto nu.
Hon är inkörd som unghäst men inte körd på väldigt l'nge och då bara travtränad med rockard.

Är väldigt inriktad på precicionskörning och tänkte börja om helt och hållet med henne. Men måste jag verkligen ha sele redan nu?
Hon är tömkörd i ett år nu och det går jättebra. Men det är ju massor med jobb kvar innan det är dags för vagn.

Sv: Köra in häst-när skaffa sele?

Vad har du för jobb kvar innan det är dags för vagn? Har du tömkört i ett helt år så borde hon väl vara redo för det nu? Du måste ju ändå köpa sele nån gång så varför inte nu?

Köp selen nu, så har du den när ni ska börja köra sen. För det kan ju ta lång tid innan du får selen jag fick vänta väldigt länge :(
:D

???
Du behöver ju en sele om du ska köra in henne. Annars får du fortsätta tömköra även i framtiden.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 307
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 336
Senast: lirco11
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 966
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 261
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka