nordsvensken
Trådstartare
Jag vet att man egentligen bör vara minst två när man kör häst... Det är ju dock inte alltid så lätt att ordna, inte nog att jag behöver barnvakt, jag behöver även hitta ngn som vill åka med mig, och dessa två personer skall kunna samtidigt- Dessutom är det ju så skönt att kunna ge sig ut och skritta lååånga långa rundor med vagnen, alldeles ensam. Lugnt och skönt, rena meditationen.
Jag har en lugn, trygg och mkt lydig häst som dock just börjat gå framför hjulfordon, men som kört ganska mkt tidigare med harv, i skogen och med släpa.(samt är mkt riden) Själv är jag en relativt erfaren kusk och har mkt god kontakt med min häst så jag tycker inte att det skall vara ett problem egentligen...
Hur resonerar ni andra? Kör ni själva? Varför? Varför inte?
Jag har en lugn, trygg och mkt lydig häst som dock just börjat gå framför hjulfordon, men som kört ganska mkt tidigare med harv, i skogen och med släpa.(samt är mkt riden) Själv är jag en relativt erfaren kusk och har mkt god kontakt med min häst så jag tycker inte att det skall vara ett problem egentligen...
Hur resonerar ni andra? Kör ni själva? Varför? Varför inte?