Nej, det är jag som klumpat ihop dem med ensamstående och/eller arbetslösa barnfamiljer.Jag ser inte att jag nämnde fattigpensionärer på smärtgränsen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är jag som klumpat ihop dem med ensamstående och/eller arbetslösa barnfamiljer.Jag ser inte att jag nämnde fattigpensionärer på smärtgränsen....
Du har helt rätt.Gefleortens eller Helsingland-Värmlands mejeriföreningar.
Milko ingår i Arla numera och finns enbart kvar till namnet.
Ägs inte Skånemejeriet av franska intressenter?
Det som styr är marknadsföring för den absoluta majoriteten av konsumenter, det finns väldigt liten möjlighet att påverka genom konsumentmakt. Politiska beslut är den enda möjligheten att få till en förändring.Bättre ekonomi så man har råd att handla när producerat. Det är inte att de flesta inte vill, utan att det är ekonomin som styr. Dessutom kan de där kronorna vara mycket viktiga.
Djur behövs för det öppna landskapet, djur som får gå ute. Det som inte behövs är industriell produktion i inomhusstallar.Och jag håller med @Sigvard här. Hur rimmar det med argumentet att vi behöver kött- och/eller mjölkproduktion för öppna landskap? För jo, just precis det argumentet tittar upp både här och där i köttdebatter. Det innebär inte att jag säger att alla köttätare står bakom förslaget, bara att LRF skjuter sig själva i foten i miljödebatten.
Djur behövs för det öppna landskapet, djur som får gå ute. Det som inte behövs är industriell produktion i inomhusstallar.
Norrmejerier håller på att utveckla en egen grillost, det ser jag fram emot! Jag har så tur att det finns en lokal tillverkare som tillverkar "löpeld". Den är 3-4 gånger dyrare än halloumi, men magiskt god! Har helt slutat köpa halloumi, smaken går inte ens att jämföra.Ja, jag har hört talas om det men inte hittat någon butik som säljer det? Får kanske skriva till min närmsta ica och kolla om de kan ta in det, hittills har de faktiskt varit riktigt bra på att anpassa sitt sortiment!
Åh, det låter spännande!Norrmejerier håller på att utveckla en egen grillost, det ser jag fram emot! Jag har så tur att det finns en lokal tillverkare som tillverkar "löpeld". Den är 3-4 gånger dyrare än halloumi, men magiskt god! Har helt slutat köpa halloumi, smaken går inte ens att jämföra.
Precis, så hur tänker LRF?
De vill ha stordrift för att ett litet antal skall kunna tjäna så mycket som möjligt, resten är bara marknadsföring för att sälja.Precis, så hur tänker LRF?
Det går ju inte ihop överhuvudtaget, jag är faktiskt förvånad över att du köper den argumentationen.Att det fortfarande kommer gå väldigt mycket djur på bete. Det är inte ett förbud som diskuteras utan en möjlighet till merbetalning för de svenska producenterna.
Det går ju inte ihop överhuvudtaget, jag är faktiskt förvånad över att du köper den argumentationen.
Jag försöker så gott det går.Handen på hjärtat, köper ni bara svenska mejeriprodukter?
Det som kommer att ske om beteskravet tas bort är att mindre mjölkproducenter kommer slås ut. Förutsättningen för ett mervärde för betesgående kor är att det bara blir en väldigt liten andel kor som går på bete och de konsumenter som efterfrågar det väljer i stor utsträckning redan idag eko-mjölk.
LRF har ju själva propsat på att nötkreatur behövs för att beta naturmarker.
De kan inte konkurrera ekonomiskt, stora enheter där allt optimeras för maximal lönsamhet kan producera till en lägre kostnad. Beteskravet är det som ställer till problem för storskalighet, tas det bort så korna aldrig behöver släppas ut är det är det fritt fram för hur stora besättningar som helst nästan.Varför skulle de mindre slås ut?
De kan inte konkurrera ekonomiskt, stora enheter där allt optimeras för maximal lönsamhet kan producera till en lägre kostnad. Beteskravet är det som ställer till problem för storskalighet, tas det bort så korna aldrig behöver släppas ut är det är det fritt fram för hur stora besättningar som helst nästan.