Sv: Koppla Din Hund
Så tror jag också att det är. De få gånger jag har träffat någon som är hundrädd så har det också synts ganska så tydligt. De gånger så har jag inte bara kopplat min hund utan jag har också tagit tag i halsbandet. Oftast så får man då ett nervöst leende tillbaka och ett "Tack så mycket, jag är så fruktansvärt hundrädd". Det är inga problem. Klart man hjälper till.
Nu kan det säkert vara så att jag har missat någon hundrädd men i så fall har de varit så pass orädda att de har klarat av att möta en hund som går fot utan att det syns allt för mycket.
Mvh
Tora
Hur många människor är "massor"?
*Allmänt*
När man läser tråden får man en känsla av att majoriteten skulle ha hundfobi, men jag tror tvärtom att det är en liten minoritet som har det. Jag tycker som Tora att det är upp till dom människorna att meddela om dom behöver särskild hänsyn, i den mån man inte själv ser det på deras kroppsspråk mm.
Ligger det inte nära till hands att blanda ihop dom med hundskräck med dom som ogillar hundar? Ska vi ta hänsyn till dessa också? I så fall ska jag be att få presentera en lista på sånt som jag ogillar eller rentav tycker är obehagligt och som jag därmed kan begära att slippa utsättas för.
Det ligger inte per automatik empati eller hänsyn i att koppla upp sin hund varje gång man ser en människa, däremot om man ser att det behövs eller blir ombedd att göra det.
LIA
Så tror jag också att det är. De få gånger jag har träffat någon som är hundrädd så har det också synts ganska så tydligt. De gånger så har jag inte bara kopplat min hund utan jag har också tagit tag i halsbandet. Oftast så får man då ett nervöst leende tillbaka och ett "Tack så mycket, jag är så fruktansvärt hundrädd". Det är inga problem. Klart man hjälper till.
Nu kan det säkert vara så att jag har missat någon hundrädd men i så fall har de varit så pass orädda att de har klarat av att möta en hund som går fot utan att det syns allt för mycket.
Mvh
Tora