Koppla Din Hund

Sv: Koppla Din Hund

Så säger markägaren till skogen som jag går i,att jag får ha min hund lös,som är så lydig!
Men herren i skogen anså att han hade rätt,för det var koppeltvång..

I naturreservat gäller ALLTID koppeltvång tex.

Ofta i centrum i städer.

Det kan i vissa fall visst råda koppeltvång i skogen, men då är det beslutat pga någon särskild anledning att skydda vilt.

*kl*
Någonstans i tråden så läste jag en rad som löd ungefär "men om jag möter tio hundar på en promenad så blir det jättejobbigt om jag skulle be alla dem att koppla sina hundar"
Samtidigt så är det inte ett dugg jobbigt för mig att koppla min hund VARJE gång jag möter en människa?

Jag möter kanske 20-30 människor och ett par cyklister om jag tar en långpromenad. Det betyder alltså enligt ovanstående resonemang att, att plocka upp kopplet ur fickan, böja sig ned, se till att jag har två fria händer, stanna till en stund, knäppa fast kopplet i ringen, gå några meter, stanna igen, böja mig igen, knäppa loss kopplet, vika ihop kopplet, lägga ner kopplet i fickan, gå vidare är minder jobbigt att göra 30 ggr under 1,5 timmar än att säga orden: vill du koppla hunden jag är rädd, tio ggr under samma tid???

Tänk jag trodde jag visste mer om muskelarbete och energiåtgång än så... *smirksmilie*

Om det var mitt inlägg du syftade till så får du nog ta och läsa resterande av de inlägg jag skrivit rörande denna diskussion.

Jo jag har läst hela tråden och din åsikt står ju klar...
Jag tycker bara att här hade du väl verkligen snubblat över ditt eget resonemang...

Jag känner när jag läser att tråden består av folk som upprepar sin åsikter istället för att bemöta varandras så jag har avhållit mig från att skriva, tills jag fann något så uppenbart feltänkt att jag inte kunde låta bli att kommentera.

Jag tycker folk och hundar man möter är jättelämplig och bra störningsträning! jag är ingen bruksnörd som hänger på klubben, jag är bara en vanlig tjej som vill ha en lydig hund som får leva ett fritt och roligt liv.

Rädd och rädd... Man kan vara rädd för mycket, plus att det finns mkt som man tycker är störande, irriterande, hänsynslöst och jobbigt. Men ska man leva i samhället så får man bita ihop och le och acceptera att andra människor också får finnas och utöva sina liv, även om dom kanske stör mig eller dig eller någon annan.

:rofl:

:crazy:

Jag snubblar inte alls. Går rätt stadigt med mina åsikter.

Jag har förklarat säkert 4 ggr i bara denna tråd att för mig har det inte fungerat att på ett vänligt sätt försöka förmå dom jag möter ( där det inte går att gå åtsidan ) att koppla sin hund.

7 av 10 fräser att de minsann har pli på sina hundar ändå.

Jag behåller kopplet på min hund om jag vistas där många andra människor promenerar m.m, alt kopplar min hund om jag möter någon, svårare än så är det inte.

Senast ändrad:

:rofl:

:crazy:

Jag snubblar inte alls. Går rätt stadigt med mina åsikter.

Jag har förklarat säkert 4 ggr i bara denna tråd att för mig har det inte fungerat att på ett vänligt sätt försöka förmå dom jag möter ( där det inte går att gå åtsidan ) att koppla sin hund.

7 av 10 fräser att de minsann har pli på sina hundar ändå.

Jag behåller kopplet på min hund om jag vistas där många andra människor promenerar m.m, alt kopplar min hund om jag möter någon, svårare än så är det inte.

:bow::bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 119
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 075
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 203
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024