Sv: Köparen vill häva köpet. Vad har ni för erfarenheter?
Nu är det här en annan fråga än den om reklamationen, men: finns det orsak att tro att de även gjort sig skyldiga till djurskyddsbrott? Det låter ju inte bra alls, det du skriver. Stackars häst...
Mina gissningar är
1. Hon har blivit rädd för hästen pga att hästen börjat stegra sig. Varför hästen nu börjat med det. Kan vara för att hon ridit den trots att skadan inte är färdigläkt (protest) eller att hästen helt enkelt fått nog efter att ha flyttat omkring 6 gånger på 5 månader. Felskodd. Fel sadel. Omöjligt att svara på för mig. Trots att det är en ung häst har detta varit en häst som ALLA kunnat rida. En tjej som hjälpte mig 2 dagar i veckan hade inte ridit på 15 år, men det var inga problem. Behöver jag säga mer.
2. Hon har inte råd att betala veterinärvården som hästen behöver alternativt att hon inte gjort det hittills och hästen blivit såpass dålig att hon vet att hon inte ens kan använda den som skogsmulle.
3. Hon har inte råd alla kostnader som kommer med hösten - uppstallning, foder osv.
4. Hon har helt enkelt inte kvar hästen och det handlar om bedrägeri i allra högsta grad.
Nu är det här en annan fråga än den om reklamationen, men: finns det orsak att tro att de även gjort sig skyldiga till djurskyddsbrott? Det låter ju inte bra alls, det du skriver. Stackars häst...