Som jag förstår det tycker du att det är ok att avliva en fullt frisk häst, då det var detta vi talade om.Fast vad spelar det dig för roll om en ägare väljer att avliva istället för att sälja? Denne kanske behöver bli av med hästen snabbt av olika anledningar och orkar inte med cirkusen att sälja med alla konstiga spekulanter som inte klarar av att läsa innantill i en annons.
Äter du kött? Använder du läder i skor, sadlar, handskar eller rent av äger kläder med päls? Är det skillnad på att en fullt frisk, trevligt 5-årigt halvblod med gröna papper avlivas eller att en 6-månaders gris går till slakt? Antagligen dör hästen en bra mycket stressfriare och snabbare död än vad alla grisar som åker till slakt nu gör, för att inte tala om pälsfarmade djur, industrihöns, broilers osv osv. .
Det gör även den 1-åriga tjuren.
Inte okej att slakta en tjur.Jag har aldrig påstått något annat, jag gör inte skillnad på liv som du gör.
Okej med kannibalism.Jag tycker att det kan vara helt ok med dödstraff i en del fall, kannibalism kan vara det i vissa fall.
Har jag missförstått dig så kan du förklara istället för att leka översittare, tycker det är oförskämt faktiskt.
Och hen är helt okej att använda. Vänligen läs på, det svenska språket utvecklas ständigt.