Vogue
Trådstartare
Naturligtvis måste man planera för ett liv med hund. Hur det ska fungera i det långa perspektivet. Allt annat är oansvarigt och inte schysst mot hunden.
Och varför skrev du det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Naturligtvis måste man planera för ett liv med hund. Hur det ska fungera i det långa perspektivet. Allt annat är oansvarigt och inte schysst mot hunden.
För att allt viktigt inte nödvändigtvis är "realtid". F.ö. betyder realtid något helt annat än din användning.Och varför skrev du det?
Som sagt, jag har endast ögnat igenom de sista inläggen och bryr mig inte speciellt mycket om vad som skrivs, jag vet att många tycker att det är bra med jante och gissa vad jag tycker? INTE SÅ BRA!
Just därför rör det mig inte i ryggen att alla här äger en hundras som passar in i moralkakornas värld. Tycker bara att det känns hemskt att köpa en golvmopp om man vill ha en schäfer för att kunna skriva på ett forum att man är en realistisk hundägare. (Har inget emot små hundar, har haft Boston själv )
Jag köper den hund jag vill ha och den hunden får anpassa sig efter sina ägare och vill vi att hunden skall vara lycklig så ser även vi till att anpassa oss efter den, enkelt uträknat för vem som.
Oavsett vilken ras vi köper så lär det bli en kraftfull ras med gårdspower och blir det en Labbe, Husky eller Staff så nog fan har vi läst på och anpassat både miljö och förhållningssätt mer än de flesta gör under en hunds livstid redan innan hunden kommer, men det går ju inte att skriva här för här inne på forumet klarar ingen av det som alla andra runt omkring klarar och mer därtill.
Jag undrar ibland över hur folk här inne lever sina liv, jag känner MÅNGA som har gård, familj med flera barn, hästar, hundar, ankor, intressen och vänner samt åker på semester med vanliga jobb och lite framförhållning, inga problem!
Så vad skulle en eller två hundar i just min familj ställa till med mer än för familjen XX som har 5 hundar, 4 ponnyer, ett gäng ankor och ett antal katter?
Båda jobbar heltid, 3 barn på detta och minst en vecka utomlands per år samt hjälp av svärföräldrar så ofta det hinns med.
Och hur har du tolkat svaren här? Och hur är husky och labbe ens liknande raser?För att jag ville ha en erfarenhetsmässig inblick i vad som krävs först så att man inte slösar tid på något som ändå inte är lämpligt
(enig!För att allt viktigt inte nödvändigtvis är "realtid". F.ö. betyder realtid något helt annat än din användning.
Det gläder mig. Vi har nått fram.i så fall för att vi tagit beslutet att helhjärtat köpa en draghund för så mycket har jag förstått nu att det kan dom öht inte leva utan på några villkor.
För att allt viktigt inte nödvändigtvis är "realtid". F.ö. betyder realtid något helt annat än din användning.
Taggtråd till frukost?
Nej, språkpolis. Korrekt språk är viktigt. Det borde du vara medveten om som arbetar inom psykiatrin.Taggtråd till frukost?
Nej faktiskt inte.Barn var det väl du som drog in?
Jo, men jag har inte läst detta med samma beskrivning gällande andra stora raser. En hund är ju en hund. Oavsett storlek kan någon råka bli skadad av en hund.Alltså, alla stora raser som kräver mkt och lätt blir understimulerade kan bli "farliga" ffa för barn. Det betyder inte att de äter barn på något sätt, men de kan börja bete sig på sätt som gör att ett barn lätt blir skadat om man inte är beredd.
Om någon har dragit in barn tror jag att det kan vara så de menar. Tex tänker jag att en hund med mkt jakt/kamplust kan råka skada ett litet barn som kommer springande med en leksak flaxande. Inte för att de vill skada barnet, utan för att de klipper leksaken och blir skadade av bara farten.
Två fel gör inte ett rätt.Drömmar håller jag med dig om. Men att försöka skapa en förljugen och överdriven bild av sitt perfekta liv, samtidigt som man med jämna mellanrum är hånfull eller till och med elak mot andra här - det är ännu tristare beteende.
Ja, men vissa hundar är mer lättriggade än andra.Jo, men jag har inte läst detta med samma beskrivning gällande andra stora raser. En hund är ju en hund. Oavsett storlek kan någon råka bli skadad av en hund.
Då kan jag tycka att en apporthund/brukshund som ofta har bollar etc i sin träning blir mer triggade av spring med leksak i hand än en husky.Ja, men vissa hundar är mer lättriggade än andra.
Då kan jag tycka att en apporthund/brukshund som ofta har bollar etc i sin träning blir mer triggade av spring med leksak i hand än en husky.
Även en husky ser skillnad på något levande och leksak... Eftersom de sällan är intresserade av leksaker på samma vis som många andra raser så förstår jag inte påståendet om att de skulle bli triggade av det. Men någon hund som faktiskt uppskattar leksaker mer som ras kan jag förstå blir det.
boll-lek som belöning för mer eller mindre extremt lydnadstränade hundar är ju inte direkt jämförbart..
Hundar som lätt går in i jaktbeteenden (vilket gäller många olika raser) triggas lätt av springande och lekande barn (även om de inte har leksaker).Även en husky ser skillnad på något levande och leksak... Eftersom de sällan är intresserade av leksaker på samma vis som många andra raser så förstår jag inte påståendet om att de skulle bli triggade av det. Men någon hund som faktiskt uppskattar leksaker mer som ras kan jag förstå blir det.