Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, fast jag menar att de rättsområden du först beskrev, som en koppling till psykiatrin, är något man inser att man dras till när man läst ett tag, inte innan man börjar.
Hon kanske tycker patienter blir fel behandlande@Vogue Och jag förstår för övrigt inte riktigt hur din kontakt med LPT-pat får dig att vilja arbeta "inför lagen"? Läkaren tar beslut om LPT, ev överklagan hanteras väl av jurister. Rimligtvis har väl du ganska lite att göra med det juridiska kring LPT som skötare.
Jag hoppas verkligen du får ditt drömliv med din man, din gård, barn, djur och jobb !
Du verkar vara en ung person som har mycket energi och driv! Förstår att du inte tänker låta något stå ivägen för dina livsplaner.
Men jag hoppas också du har ödmjukhet inför livet och att ni har både en plan B och C. Precis vad som helst kan hända i livet! Du kanske får en förlossningsdepression/skada och inte hamnar i samma driv och energi som du har nu. Ditt barn kanske föds sjukt.
Eller så sitter ditt/dina barn som 20 åringar framför psykologen (eller skötaren) och undrar varför dennes mamma och pappa aldrig fanns där (för att det var djur som skulle skötas och aktiveras, bullar som skulle bakas, jobb, träning mm) förutom under en veckas närvaro på utlandssemestern i Grekland.
Eller så går allt enligt din plan! Alla blir lyckliga! Vuxna, barn och djur! Och det vore väl fantastiskt! Men livet kan drabba oss alla, hur stark, stabil och fri man än känner sig just för stunden. Bara ha med det i bakhuvudet också, för din egen, djurens men Främst för dina framtida barns skull.
Lycka till!
En av fördelarna med djurvärlden var, när jag hade häst, att där var det ointressant vad man jobbade med. I de flesta andra sammanhang kommer jobbfrågan upp tidigt, men i stallet visste man mer om varandras hästar än yrken. Rätt befriande. Det bör rimligen vara likadant i hundvärlden.
Väldigt märkligt uttalande om psykiatrin.Ja alltså jag AVGUDAR min arbetsplats och att få jobba med mina patienter och se dom gå från att (oftast) bli totalt felbemötta till att bemöta dom på rätt sätt och med "den tysta kunskapen inom kroppspråk" se dom "växa fram igen" är något som verkligen ger mig lycka! Och hade den gett mig en större verkan och beslutsrätt inom det jag brinner för samt att få ta beslut på en högre och mer avgörande nivå och givetvis då en lön som matchar upp mitt "slutplugg" som förhoppningsvis landar i just detta hade jag stannat där jag är nu och jobbat där resten av livet.
@Vogue Och jag förstår för övrigt inte riktigt hur din kontakt med LPT-pat får dig att vilja arbeta "inför lagen"? Läkaren tar beslut om LPT, ev överklagan hanteras väl av jurister. Rimligtvis har väl du ganska lite att göra med det juridiska kring LPT som skötare.
Väldigt märkligt uttalande om psykiatrin.
Hon kanske tycker patienter blir fel behandlande
Jag tror att vi andra som har erfarenhet av att jobba inom psykiatrin inte riktigt ser det du skriver.Ursäkta?
Jag tror att vi andra som har erfarenhet av att jobba inom psykiatrin inte riktigt ser det du skriver.
Som sagt, har ingen annan något att tillägga ang hur livet med Husky är i realtid så tänker jag inte svara på något mer gällande något annat
Jag tror att en del av problemet är att du agerar som skötare på Buke. din interaktion med oss känns som du spelar en roll. Du förhåller dig till våra råd som om vi vore en av "dina" patienter.Som sagt, har ingen annan något att tillägga ang hur livet med Husky är i realtid så tänker jag inte svara på något mer gällande något annat
Vad menar du med i realtid?
Jag är inte alls överens med dig i det uttalandet. Jag har jobbat mot beroende och psykiatri i många år.Ursäkta?
Naturligtvis måste man planera för ett liv med hund. Hur det ska fungera i det långa perspektivet. Allt annat är oansvarigt och inte schysst mot hunden.Att man äger och lever med en här och nu. Annat är inte intressant.
Det i sig är direkt olämpligt- i synnerhet från vårdpersonal.Jag tror att en del av problemet är att du agerar som skötare på Buke. din interaktion med oss känns som du spelar en roll. Du förhåller dig till våra råd som om vi vore en av "dina" patienter.
Att man äger och lever med en här och nu. Annat är inte intressant.