Köpa ny hund

S

sweetheart-27

Nu när jag tog bort min gamla hund så är man ju självklart sugen på en ny sötnos, men de finns ju hur mkt som helst i rasväg, och ja älskar många raser, men frågan är, va skulle du köpa om du va i valpköps tankar och va skulle den användas till, kom med tips och ideer och gärna bilder på era nyinköpta ras/blandis osv :idea:

Sv: Köpa ny hund

Nu ska jag inte köpa någon ny hund.
Men OM jag skulle göra det så skulle det bli en sån här.

blandat4008.jpg
[/IMG]

Gud så söt!
Ja är evt sugen på en golden men de finns oerhört mkt att välja på, :D

Jag ska snart köpa hund :banana:
Om fyra veckor skriver jag på papper!

I alla fall: Jag ska ha en saluki. Den kommer jag ha till mycket.
Först och främst är det min vän hemma och på promenaderna, sedan kommer jag träna agility, lydnad och lure coursing med den. Den kommer även ställas ut och jag kommer testa att spåra med den, bara för skojs skull.

Jag gillar salukin för att det är en vacker hund med mycket värdighet, otroligt vänlig och en bra allroundhund.

Här är bilder på min skönhet:
dsc_0625_c_1209942991_986279.jpg

dsc_0674_copy_1209996599_986291.jpg

Jag och mamma Zala
PICT0937.jpg

Pappa Gens (hunden som springer först)
72314_1191020950.jpg

(sorry för bildbomb.)

Senast ändrad:

Nu är det inte aktuellt för mig med några fler hundar på ett bra tag. (läs; tills jag har hittat en vänligt inställd sambo som kan hjälpa till.. :angel: ;) :D) Men när det är dags blir det förhoppningvis en Skotsk hjorthund.
Tycker att det verkar vara otroligt trevliga hundar och framförallt något mer behärskade hundar än mina "pinnar". :p ;)

scottish-deerhound-0001.jpg

Nu kommer inte jag köpa hund på ett tag, då min lilleman här hemma fyller 1 år(!!!) den 24 Maj.:love:

Men nästa hund som kommer blir oavkortat en till schäfer! Den ultimata hunden, för mig. Jag håller då på med bruks så det gäller att ha en grym hund till det också, vilket schäfern är. Sedan så är dom oerhört vackra och "bäst" på alla sätt och vis.(Enligt mig)

Här är Mitt hjärta:
pennievalp1.jpg

S1033284.jpg

Och såhär ser han ut idag, stora killen-ibland saknar man den lilla skitvalpen, thihi.
IMG_4880.jpg

Finns många raser jag tycker om men jag tror det lutar åt att det skulle bli en prick till.
Passar mitt liv bra, hon hänger gärna med på vad jag än tar mig för. Är alltid glad och positiv (och envis till 1000) och ute i skogen får prickarna fartränder. En aktiv hund som ändå inte har enorma krav på aktiveringen. Andra utmärkande drag är att hon är galen i mat och gärna ligger på rygg brevid en i soffan.

IMG_8006.jpg

(Prick= Dalmatiner ;))

Andra raser jag är intresserad av är vinthundar (ok inte en ras ;)), RR och KH Collie :)

Jag vill/ska så fort jag bara kan skaffa ny hund:laugh: När det väl blir av blir det nog en Finsk lapphund jag skaffar:love: ska försöka pröva på det mesta inom hundvärlden för att se vad jag och hund tycker är kul:D

Håller helt med Nikkis. Schäfern är nummer ett, även om jag älskar alla raser.

Gud så söta vovvar ni har allihopa :D
Ja de finns mkt, ja har haft schäfer förut och älskar rasen, mamma o pappa har haft både labbe och tax, har även haft cocker, ja vill ha en hund som bästa vä, träna spår, träna lydnad, tävla evt, framför allt börja tävla i spår skulle va skit kul, då ja nästan va där med min gamla hund :idea: men nu måste ja söka ny livskamrat,

Hur mkt pengar är ni beredda att lägga på en ny vovve och de är ju oxå en fråga va man har råd att köpa!

En sak till:idea: va föredrar ni helst ??? TIK ELLER HANE ??? Svårt val där med!

Antingen skulle det bli en större hund som tollare eller kelpie eller så ytterligare en liten skrutt, chihuahua, Rysskiy toy (lh) eller dvärgpincher.Definitivt en tik.
Skulle precis som min nuvarande hund användas främst till sällskap men även lydnad, spår osv och om det blir någon av de större "drag" på skojj, en allround hund.

Jag har ju ganska nyligen köpt valp. En sådan här blev det:

IMG_7760.jpg

Skulle jag köpa en till skulle det nog bli en till afghan. Skulle jag inte orka med pälsen så skulle jag skaffa en saluki istället. :love:

Annars kanske en sån här: :love::rofl:

e-2.jpg

För oss blev det denna gång en pigg Staffordshire Bullterrier tik.
Hon är så liten nu så vi får se lite vad det blir av lilltjejen, men tanken är först och främst familjemedlem men även planer på lydnad och lite spår. Får se lite hur hon blir :laugh:

Livsfarligt att kolla i dessa ögon...

19813652.jpg

Syskonhäng

19812561.jpg

Trötter..

19812732.jpg

Blir troligtvis en till sån här
2007-01-05.jpg
:love::love:
som numera har vuxit sig stor och ser sedermera ut såhär:
20070731.jpg

De passar mig perfekt! Jag tycker om deras mjuka sätt (nu har jag haft turen att få riktigt bra hundar tidigare), deras lynne och även utseende. Urgoa familjehundar som kan användas till mycket.

Har testat på lydnad, spår (något han älskar) och om allt går bra på HD-röntgen om ett par veckor så ska vi även testa på agility till hösten:laugh: Min lilla cooling!:love:

Jag får hem min nya bebis i övermorgon, dvs på fredag:D

En borderterriertik som är resultatet av en drömkombination. Ska bli urkul! Blir min 3:e, så det var knappast någon tvekan om rasen...

6veckor_118-Kopia.jpg

Borderterrierrar är för mig den perfekta rasen. Små, friska, strävhåriga sunda hundar med bra mentalitet. Arbetsmaskiner som kan tävla på elitnivå i de flesta grenar. Duktiga jakthundar, inte bara i gryt utan också ovan mark på rådjur och vildsvin. Soffpotatisar som kan hänga med på allt! Jag vill ha allroundhundar som alltid är redo att jobba:-)

Gilly

Senast ändrad av en moderator:

Nu är jag ju inte i din sits, men jag åker ju till Norge och hämtar en fauvevalp om ca en vecka. Den ska användas till jakt och eftersök i första hand och är inte en ras man bör köpa om man inte är jägare.

Detta pyre ska jag hämta :D

gallery_1473_16_41751.jpg

Senast ändrad:

Jag skulle oxå sagt Collie, precis som min lilla tjej!
Underbar hundras!!

Va fin din vovve är!!!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 203
Senast: AraSlei
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka