Köpa ny hund

Sv: Köpa ny hund

Jag har nyligen bokat vovve, inte valp dock utan en vuxen vovvis.

Skulle jag ha möjlighet att ha valp hade det antingen blivit en mellanpudel eller en borzoi (jag vet att det är som dag och natt men sån är jag;)). Oavsett hund ska jag ha vovven till promenadkompis, sängvärmare, ridsällskap och allehanda bruksflum, helst lydnad, spår och rapport men det beror ju på vad vovven gillar för själv är jag allätare:D
Jag föredrar tikar.

Jag har just varit i Skåne och hämtat hem vår lilla bullebebis :love: Han är 11 veckor och det underbaraste som finns!

DSC02948.jpg

jag har varit inne på tre olika raser när jag funderat på att skaffa en ny vovve..

Först eng cockern för dom är ju så vackra, och gammel gubben där hemma är just en sån..otroligt fin i temperament och en riktig arbetskompis har han varit!

Sen var jag inne på bullterrier, men mest för dom ser så jävla coola ut. Men har kommit fram till att jag vill ha en vovve jag kan träna agillity med igen, så bullen fick vara..Vill ha en lite "lättare och smidigare "vovve..Men herregud så coola bullarna är..snygga, envisa och mysiga små grisar=)
Nu är det tollare som gäller för hela slanten, då jag vill ha en arbetsmyra, pigg och som gillar långa promenader o bada i havet:p

Så antingen en tollare eller en cocker igen..vi får se;)

I england används bullar ganska mkt i agility...

*kl härifrån*

Har en ny vovve på G, om allt går enligt planerna åker jag till Grums och hämtar hem en bulle-valp i augusti.

Kommer användas som ren sällskapshund och förhoppningsvis även i framtiden passa som avelshund

Annars hade jag kunnat tänka mig en västgöte eller en dalmatiner igen...

Gör dom det? Det visste jag inte:idea: Men är dom inte lite för tunga i kroppen för det? Allså, att det skulle slita för mkt på dem i längden?

Verkar efter mkt efterforskningar som om det blir en liten eng. cocker för mig!

Har hittat fina föräldrar, (iaf utseendemässigt)friska och verkar tempramentmässigt bra som ska paras i sommar..Kanske skulle man ta och boka en valp;) Eller iaf träffa föräldrarna=)

Är så sugen så ni anar inte!:D

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 203
Senast: AraSlei
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 645
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka