Köpa körpisk

Fia-Lina

Trådstartare
Har hittills kört med en halvlång longerpisk. Den är så attans tung, så jag får ont i handen av den. Använder den endast i trafik, annars sitter den i hållaren inom räckhåll.
Har känt på ett par (rätt billiga, tror jag) körpiskar, men tycker dom känns nästan lika tunga i handen.
Vad har ni för modeller, var har ni köpt dom och vad kostar en bra pisk?
Dom jag sett kostade under två hundra.
Lotta

Sv: Köpa körpisk

Jag har en jätte fin pisk från piskmakaren i Lund. Jag köpte den på Göteborg horse show, mässan. Jag tror den kostade 500:- Det går inte att jämföra den med andra piskar. Den är helt klart värd pengarna. Nu är min lite lång bara, så jag får köpa en till... Tips: kolla hur lång den ska vara, innan du köper.;)

//Ella

Jag köpte faktiskt min på hööks:D Fast den kostade kanske 200kr och var mycket bättre än deras billigare, men den är rätt kort, perfekt shettispisk. Provhåll alltid pisken innan du köper om du inte redan vet att den är bra (piskmakaren...) Vet en som säljer rätt bra piskor här i närheten till ganska bra pris men du bor inte så nära Umeå va?

jag har nu en från hööks, de hade när jag var i Linköping 3 olika modeller av körpiskar (wow, bugar o bockar) och i prisklassen 200-250 köpte jag en som jag fortfarande är jättenöjd med. Jag märker den inte i handen, har den under mina två timmars turer utan att märka den.

Den har silverknopp där man håller, och vit snärt.

Sen minns jag att jag för 2 år sedan frågade här hur man skulle orka hålla en pisk längre än ett dressyrpass :) och jag tror det delvis är en träningssak att hålla pisk.

Idag när jag tömkörde var jag tvungen att använda min gamla pisk och den känns helt annorlunda, inte tyngre, men sämre balans vilket förstör hela piskarbetet...

Vet nån om man kan beställa Från piskmakaren i Lund, eller man måste hämta dem där? Jag har båda valen. Vad kostar frakten?
Vilka andra BRA piskor finns det under 500 lappen?

/jenny

Måste bara smita in lite fint här... Vi var på akution i våras där dom sålde vagnar m.m. Då sålde dom en pisk där. Den gick för 1800kr är det normalt eller?

Jag har en från piskmakaren i Lund. Underbara piskor! Äntligen orkade jag hålla i pisken under ett helt körpass utan att bli trött i handleden!

Tror du kan beställa i grupp, alltså skicka efter flera stycken. Annars blir nog fraktkostnaden rätt stor med tanke på hur paketet ser ut... Ofta skickas inte piskor annat än flera åt gången...

Nora skrev:
Tror du kan beställa i grupp, alltså skicka efter flera stycken. Annars blir nog fraktkostnaden rätt stor med tanke på hur paketet ser ut... Ofta skickas inte piskor annat än flera åt gången...

i grupp? Jaha, nån mer i Umeå som vill ha en körpisk??

Bussgods tar 100 kr för fiskespöliknande redskap annars.

/jenny

Beställ med bussgods då!!
Vi behöver nog en snart kanske men piskmakarn känns som mkt pengar...

Strax under 500 har jag för mig att jag betalde för den.

Tidigare har jag använt den som en säkerhet vid körning i trafik (eller andra ställen där hon kan tveka och behöva en påminnelse att det är framåt vi ska).
Igår hade jag besök av en tjej som tävlar i brukskörning (och har flera SM-guld) och skogskörning, och fick lite instruktioner i hur jag kan använda den som en hjälp. Alltså "istället för skänkel". Kanske klumpigt uttryckt, men hoppas du förstår.
Det blev verkligen en aha-upplevelse!
Lotta

Nora skrev:
Jag fick en i julklapp i fol, men råkade se fakturan :angel:
Men fraktkostnade var inte så stor minns inte exakt, men i förhållande till priset på pisken så var det "lugnt" :D

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar