Köpa kandar?

Sv: Köpa kandar?

Tycker det ser :love: ut! Väldigt bra pris på ett passier med? :D (Bara Calevo som jag sett liknande pris på) :bump:

Fint!

Inte bra att vissa för en fattig stackas student... :cry:

:)

jätte fint. och lädret är säkert lovely. men jag föredrar rundsydda kandar. tycker att remmarna ligger bättre på sin plats och att det är snyggare.

Jag tycker det är snyggt o så, men har sett irl bilder där som sålts på ebay och då var det inte fullt så läckert... :p

Men det är ju prisvärd! Dock tycker jag nosgrimman är smal, den är nog bara 3 cm.. Mot 5 som passiers dyra kandar har.

Det ser fint ut på bild, men jag tyckte inte det var lika fint i verkligheten. Lädret kändet hårt och torrt, fast det gör ju iofs många träns:angel: även dyra:devil:
Nosgrimman är ju som sagt inte så bred. Jag hade starka funderingar på att köpa ett innan, men hittade ett cavallo rundsytt istället som var mycket finare i lädret.

precis, det såg nästan fnasigt ut.... :crazy:

Köp ett hubertus istället! kostar ungefär det samma och lädret är mjukt som smör. :d

Tack för alla svar!!

Är egentligen inte i behov av ngt kandar men när jag hittade detta så fick jag ett stort behov:p

Har mejlat och frågat hur bred nosgrimman är och när jag har pengarna i hand så blir det nog till att beställa ett. Lite fnasighet finns det ju olja till:D

Har ett helt gäng (eller iallafall 3) hästar som kan gå på kandar så även omd et inte håller måttet, vilket jag tror det gör, så får det väl bli hemma kandar:bump:

Jag tycker hubertustränsen var underbara förr, för rätt länge sen. Då var de dyrare, förhållandevis, också. Även deras sadlar var bättre. Tror kvalitén blivit sämre faktiskt på hubertusgrejorna:confused: Jag har ett halvgammalt h-träns och det var fnasigt och är fortfarande trots smörjt mycket....så det använder jag inte.

Nä mina är nya, har ett rundsytt kandar och ett rundsytt träns. Bruna båda två. Har även klämt på flera andra i affär och alla har varit väldigt mjuka och fina. Dessutom håller lädret sig väldigt snyggt, det blir inte matt och sladdrigt.

Fick mejl svar om att nosgrimman är 4cm - absolut lagom i mitt tycke! 5 är för brett på mina tjejer!

usch, hemska ha begär!!:rofl:

Mitt svarta rundsydda Hubertusträns är inte fnasigt och rätt mjukt, men den blev matt direkt :(, var finare när jag köpte det än det är nu :angel:. Vad smörjer du ditt med? Misstänker starkt att jag änvänder "fel stuff" till det.

aha den var såpass alltså? tyckte den såg smalare ut men det var ju okej bredd. :)

victovie: oftast prestiges smörjmedel, ibland effax läderbalsam. men blir lite mer matt av det.

Min fd medryttarhast hade ett sant.. snyggt och verkar vara bra kvalitet! Iof pedantskoter agaren sina saker sa kanske ar ratt person att uttala mig om kvalitet..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?