Lite samma här. Sen hade utan häst inneburit att jag INTE behövt jobba vid sidan av studierna.
Nu beror det säkert på vad man läser för utbildning, men för mig så det är sjukt svårt hinna med att ha en ridhäst igång. Vilket gör att det blir ett enormt dåligt samvete och ett stressmoment. Både när jag pluggade istället för att rida, och omvänt när jag red istället för att plugga.
Nu har jag i princip ingen ridhäst längre. Fick ta bort honom i somras tyvärr, och haft ett sto på foder under hösten men insett att det blir fan ingen ordning på frekvensen med ridningen. Nu har jag ett nyköpt föl samt en fyraårig ponny. Den både kan och ska ridas men jag känner inte alls samma press där, han behöver inte gå varje dag etc. NU inser jag hur mycket stressen och det dåliga samvetet påverkat mig...
Jag skulle inte göra mig av med hästarna pga studierna iom att jag hade de innan. Men om - vilket gud må förbjuda - jag skulle förlora båda två nu. Då skulle jag inte skaffa någon ny häst förrän efter studierna.
Håller med du om stressen och det dåliga samvetet, det finns ju andra sätt att rida under studietiden om man nu inte som vi redan hade häst. Jag skulle aldrig sälja pga studier, men jag hade inte köpt en ny igen om jag pluggade.
/Lavinia, som bara har en häst, men har nog svårt att hinna med den med jobb och allt.