Köpa dvärgschnauzer

F

Fragancia

Nu har jag bestämt mig för att köpa en dvärgschnauzer. Har haft sån enorm hundabstinens sen vi var tvugna att ta bort våra gamla golden retriver hundar. Är det någon här inne som känner till någon bra kennel, gärna i närheten av jönköpingsområdet?

Sv: Köpa dvärgschnauzer

Vilken färg är du intresserad av? Hur långt kan du tänka dig att åka?
Om inte annat kan du kolla på rasklubbens hemsida för att hitta uppfödare...
Tänk bara på att föräldrardjuren ska vara ögonlysta!

Färgen spelar inte jätestor roll, men jag är mest inne på peppar/salt eller svart/silver. Det skulle vara kul att hitta en kennel i Småland, Västergötland eller östergötland. Men det viktigaste är att hitta en bra och seriös kennel.

Tack för tipset, ska kolla där.

(Är riktigt avis på dig med voffsingen) Har sån otrolig abstinens nu! Det finns inget bättre än att ha en liten vovve som springer omkring hemma.

Det finns en uppfödare i Vaggeryd. Kika på SSPK's sida så ser du uppfödarregister.

Grana som tycker du skulle valt en schnauzerstorlek större ;)

Ska kolla det. Vaggeryd är ju jättenära och bra.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 166
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 505
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 071
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring