J

Juno

Hejsan!
Har äntligen hittat en fodervärd till min lilla prinsessa, mitt svenska halvblods sto...
Tänkte en sak, de kontrakt man köper hos Granngården osv. innehåller ju inte riktigt allt man kan ska skriva ner i kontraktet, någon som har förslag på vad jag ska skriva ner i tilläggskontraktet?
Är väldigt noga med att fylla i vad det är för saker som följer med, vad hon ska användas till mm.
Är det någon som har tips på vad man ska/kan skriva ner i kontraktet, vill vara noga så att jag inte "glömmer" någon viktig detalj...

Sv: Kontrakt

något som är jätte viktigt (men dom su säkert redan tänkt på) är att bestämma vem som ska stå för ev. vet. kostnader om hästen blir sjuk...

Hejsan!
Ja och jag tror att det såtr i det färdigskrivna kontraktet, ska åka och köpa ett sådant på måndag och kolla vad det står i dom..
OM något skulle hända så vill jag ju ha skrivna papper... :smirk:

en utrustningslista är en bra grej, och om du vinte vill att fodervärden ska byta bett hur som helst mm

Hejsan!
Ja det är smart!Skriva upp vilken utrustning som följer med, så jag får tillbaka allt sen, tänkte även skriva i att om hon tar sönder något så blir fodervärden ersättningsskyldig..Måste ju inte vara samma märke, men lika dan sak, tex om flätade tyglar går sönder så får hon köpa sådana...... :smirk:

Ja det är bra att skriva upp all utrustning osv. SAmt vem som ska betala vilka avgifter mm.

Nu tror jag inte du är likadan. Ville bara nämna... När jag hämtade min häst på foder från fd min vän så fick jag med denna utrustning: märkeslös sadel där bommen var av, trasigt träns med för långt bett och inga tyglar, regntäcke som var 2 storlekar för litet. :crazy: Så det blev till att skaffa nya grejer. Som tur var hade jag lite grejer som jag köpt på mig till hingsten som Brisse kunde ha!

Förstår inte hur vissa tänker. Man vill väl att hästen ska ha hel och rätt tillpassad utrustning för att undvika skador och obehag...

:eek:
Ojoj ja jag får sätta mig ner och gå igenom all utrustning jag ska skicka med, och skriva storlekar!
Tack så mycket för alla tips!! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 015
Senast: Crossline
·
Hästvård Vi har en häst utlånad på foder, livstid. Lånades ut som sällskap och skogsmulle pga ålder och historik. Nu har fodervärdarna kommit på...
Svar
5
· Visningar
1 886
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama