Kontrakt vid försäljning

Sv: Kontrakt vid försäljning

Det finns en mening som jag vill ha med i ett avtal som säljare. Jag skulle ALDRIG i dagens läge, där det verkar vara så lätt att reklamera av diverse orsaker, sälja en häst utan det på avtalet. Godkänner inte ev köpare det så stannar hästen.
"I händelse av tvist kan endast hästens köpeskilling tvistas om".
I det läget kan man inte bli skyldig för uppstallning för flera månader (gruvliga stallhyror i tex Stockholm), hovslagare, foder etc som löpande kostnader.
Needless to say så ska man som säljare vara ärligt när man säljer häst/ponny... Men utan den frasen så skulle jag inte tordas sälja.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 201
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 941
Senast: _Zacke_
·
Ekonomi & Juridik En kompis letar ponny och har hittat några hon varit intresserad av. Säljarna har vatit med på noterna ända tills veterinärbesikning...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 649
Senast: bigganl
·
Ridning Hej alla! Jag är en vuxen nybörjare som just börjat med en medryttarhäst, jättespännande! Men det gör också att jag stöter på massor av...
Svar
18
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar