Kontaktperson

Texaz

Trådstartare
Blev nyss uppringd av soc som undrade om jag ville bli kontaktperson åt två ungdomar :)

Kommer att få närmare information nästa vecka, men nu undrar jag vad man gör under den tid man träffas?

Har ju ett litet hum och idéer, t ex fika, bada...

Fler förslag? Någon som själv är kontaktperson??

Du har väl häst/djur och till och med eget stall va? Eller är jag helt fel ute?

Beroende på ungdomarnas ålder, intresse, boendesituation och sådär kan ju en dag i stallet/en ridtur/pyssel med hästarna vara bra aktiviteter. En bekant var kontaktfamilj åt ett barn och där uppfattade jag det mest som att "aktiviteterna" gick ut på att vara med en vanlig dag på landet för att bryta av mot barnets vardag i liten lägenhet i stan.
Men som sagt, det beror ju på vad ungdomarna själva är intresserade av.

Ja jag vet ju inget om intressen just nu, det handlar dock om kortare stunder 2-3 timmar som jag förstod det.

Jag har varit kontaktperson tidigare det var helt fritt ( för soc del) vad vi gjorde på våra träffar, Ibland var vi i stallet ofta fikade vi och bara pratade antingen på ett café eller hemma hos denne. Fick betalt för x antal timmar per månad och för utlägg för tex fika bio och liknande.

Blev nyss uppringd av soc som undrade om jag ville bli kontaktperson åt två ungdomar :)

Kommer att få närmare information nästa vecka, men nu undrar jag vad man gör under den tid man träffas?

Har ju ett litet hum och idéer, t ex fika, bada...

Fler förslag? Någon som själv är kontaktperson??

Det viktiga är kontakten med en oberoende vuxen, där man får prata och umgås. Aktiviteten är mindre viktig, men det blir alltid roligare om det finns ett intresse för den.

Det finns ju massor. Jag skulle säga att det är värt att ses första gången på någon fika/promenad eller annat neutralt och känna in dem. När du vet vilka personer de är kanske det är lättare att hitta på nåt. Kanske första fikan hos dig så du kan visa hur du bor och vem du är och se om det öppnar för samtal lite mer än på ett fik?

Jag har haft kontaktperson. Vi hade telefonkontakt, träffades och fikade och hon följde med mig till stallet. Jag lånade en liten snäll islandshäst till henne för att mina egna kanske var lite för livliga. Den blev dock också lite för pigg så jag fick rida precis framför och bromsa hela tiden. Jag tror hon föredrog att slippa rida :p

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 561
Senast: Squie
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Görel
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka