Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du påstår alltså att hunden mår sämre av att bli visad vem som bestämmer av en människa än av en hund?
CM läxar upp hundar på hundars vis vid korrigering.
Hur kan de må sämre av det undrar jag.
Kloka ord
Det svåra med att vara konsument är just att kunna bedöma vad som är något att ha. Hur många tillskott ska jag ge hästen? Ska den ha b- vitamin eller protein innan pälsbyte, ska jag rida med kontakt eller utan...
För att koppla ihop våra diskussioner verkar det som att de som är riktigt engagerade hundmänniskor och tävlar gillar inte Cm. Vi som hobbyhundar ser inga större konstigheter. Vi är inte så insatta och vi tar lite russin men annars gör vi som vi brukar typ...
Kanske det är samma med hästar? Ju mer engagerad och tävlings/ träningsinriktad man är desto mer kritisk är man till snygga paketlösningar
*kl*
Kontakt med hundens koppel vs slackt koppel del 569
Fast en del av de värsta människor jag träffat har varit tävlande hund eller häst människor så så enkelt lär det inte vara utan snarare handlar det väl som jag försökte illustrera om ngn grund moral, insikt och sjätte sinne i fråga om samvete och vett och sans vilket inte verkar vara så kopplat till expertis eller amatörskap i sig , oavsett vilket djur vi pratar om eller annan samhälls situation för den delen . På samma sätt har jag träffat oerfarna människor med hund/häst som ändå det blir jäkligt bra , och andra där det , liksom vissa som tävlar , blir total galenskap .
Fast en del av de värsta människor jag träffat har varit tävlande hund eller häst människor så så enkelt lär det inte vara utan snarare handlar det väl som jag försökte illustrera om ngn grund moral, insikt och sjätte sinne i fråga om samvete och vett och sans vilket inte verkar vara så kopplat till expertis eller amatörskap i sig , oavsett vilket djur vi pratar om eller annan samhälls situation för den delen . På samma sätt har jag träffat oerfarna människor med hund/häst som ändå det blir jäkligt bra , och andra där det , liksom vissa som tävlar , blir total galenskap .
Varför måste den tro att vi är hund? Förstår de inte annars?
Vid ett felaktigt beteende får du på kort sikt korrigera beroende på omständighet. Inlärning och korrigering behöver inte vara så vitt skild - beroende på vad du lägger ned för värderingar i ordet. Vid ett felaktigt beteende måste du korrigera hunden för att inte farliga situationer ska uppstå.
Du korrigerar hästen också vid hjälpgivning med tex en bog som börjar peta ut.
Tror ni gör bäst i att flytta till hundforumet. Tack för boktips!!
Denna tråd verkar ha fyllt sin funktion dessutom
Jag tycker faktiskt att man kan se klara kopplingar till diskussionen i tråden, innan hundarna kom in för att jag råkade nämna CM. Till exempel har vi ju i tråden varit väldigt oeniga om värdet av olika påstådda experter och hemsidor som vissa användare har länkat till. Ska man tro på självutnämnda experter med egna hittepå-teorier som går stick i stäv med vetenskapen, eller ska man i första hand lita på forskningen, i den mån det finns någon? Vad är det man ska titta på när man bedömer resultatet av någons metoder? På samma sätt som vi i tråden har varit oeniga om hur samling ser ut, kan man ha olika uppfattningar om vad man vill se hos en hund. Någon tycker det är helt ok med en piafferande häst med underhalsen buktande. Någon annan tycker Totilas piafferar dåligt för att vinklarna i bak är fel. Det resultat jag söker efter vid hundträning uppnås inte med korrigeringsbaserad träning.