Konsttråden!

Nu är nog denna ”typ klar”.

C8C2B73D-F21C-4A4D-BDFD-1412B8711118.webp

Jag håller på att lära mig Photoshop och Illustrator främst för jobbets skull (gillar inte vår grafiska designer så vill göra själv :angel::D) så igår satte jag mig och ritade lite för att ja.. se om jag öht kan rita och jag ville ha något att färdigställa digitalt sedan. Blev ju en söt liten skiss, men känner på mig att jag tagit mig vatten över huvudet eftersom jag inte alls kan programmen ännu 😅 Kanske skulle ha börjat med något mindre detaljrikt..

54648BB1-5BE8-4CF7-B0A2-0BE0396886C6.webp

Var typ i stånd att skjuta mig tidigare men avvaktar. Har börjat på ett nytt porträtt där jag valt ett ganska knivigt ljus. Alltid svårt att måla skarpa skuggor på hud. Det kommer krävas många lager för att få det levande

96060690-7A82-4796-B4EB-D81B975A1BC5.webp

Jag jobbade idag vidare lite på mitt ”nya projekt”. Har inte hunnit sista veckan men ganska bra att den fått torka igenom riktigt ordentligt.
Började måla hår idag. Nu tork innan jag målar vidare i helgen.
Jag har en dragning till enligt mig vackra men också lite udda utseenden, här är det en utmaning att måla både ”kvinnliga” men också ”manliga” drag samt att ansiktet är ganska avlångt med en markerad näsa.
Jag kommer göra vissa korrigeringar i ansiktet i nästa lager men jag vill inte måla bort tex vissa skevheter för då försvinner lätt det unika. En ganska svår balansgång!

C1CA603F-3F25-4634-8D92-A5C36287D572.jpeg

Av ngn anledning ser fotot lite grådaskigt ut i min webbläsare, ljuset är varmare irl

Senast ändrad av en moderator:
Jag jobbade idag vidare lite på mitt ”nya projekt”. Har inte hunnit sista veckan men ganska bra att den fått torka igenom riktigt ordentligt.
Började måla hår idag. Nu tork innan jag målar vidare i helgen.
Jag har en dragning till enligt mig vackra men också lite udda utseenden, här är det en utmaning att måla både ”kvinnliga” men också ”manliga” drag samt att ansiktet är ganska avlångt med en markerad näsa.
Jag kommer göra vissa korrigeringar i ansiktet i nästa lager men jag vill inte måla bort tex vissa skevheter för då försvinner lätt det unika. En ganska svår balansgång!

Visa bifogad fil 104453
Skulle du kunna visa dina penslar och färger någon gång? Jag vill ha en bild från andra hållet s.a.s. :D

Skulle du kunna visa dina penslar och färger någon gång? Jag vill ha en bild från andra hållet s.a.s. :D

Absolut! Jag har gjort det på instagram (där jag lägger upp rätt mkt i processen), men jag kan göra det här med om du vill!

Till håret innan sista lagret använder jag stora men platta penslar som jag kant-ställer och så jobbar jag snabbt och typ ”slumpmässigt”

Denna pensel har jag i första hand använt idag

E106930F-EB01-4690-81FF-5DBC02C3D74B.webp

Absolut! Jag har gjort det på instagram (där jag lägger upp rätt mkt i processen), men jag kan göra det här med om du vill!

Till håret innan sista lagret använder jag stora men platta penslar som jag kant-ställer och så jobbar jag snabbt och typ ”slumpmässigt”

Denna pensel har jag i första hand använt idag

Visa bifogad fil 104454
Får man fråga vad du heter på insta?

Jag håller på att lära mig Photoshop och Illustrator främst för jobbets skull (gillar inte vår grafiska designer så vill göra själv :angel::D) så igår satte jag mig och ritade lite för att ja.. se om jag öht kan rita och jag ville ha något att färdigställa digitalt sedan. Blev ju en söt liten skiss, men känner på mig att jag tagit mig vatten över huvudet eftersom jag inte alls kan programmen ännu 😅 Kanske skulle ha börjat med något mindre detaljrikt..

Visa bifogad fil 103763
En av mina gamla lärare sa alltid: ”Konst är att våga!”.
Det brukar jag försöka bära med mig. Kör på och lycka till! 🤙

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 874
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar