Konsttråden!

La en snabb bas idag! Har saknat att måla mörkare hud.
Jag la ut allt steg för steg på insta. Kanske ska göra ett kollage sen (men nu måste jag ehhh dricka bubbel 😆 🥂)

F74C2362-E3FF-4BAF-91D2-287E9BF43F62.jpeg

Senast ändrad av en moderator:
La sen en tunn grund på klädesplagget samtidigt som jag laserade lite på bakgrunden. Egentligen var bakgrunden inte riktigt redo för detta så den kommer kräva mkt mer jobb men eftersom jag vill kunna måla håret i nästa steg behövde jag snygga till lite runt håret. Jag ska måla hårstrån sen ovanpå bakgrunden. Därför måste bakgrunden vara förberedd/klar iallafall intill håret. Resten får jag fixa sen.

Imorgon kväll borde jag kunna börja måla andra lagret på huden. Basen var nääääästan torr idag.

6EBF1265-48B8-44AE-B8EA-7EF66F3F7282.webp

Helt undervara verk av alla i tråden! ❤️

Själv lever jag med ständig otålighet och perfektionism, inte världens bästa kombination har jag märkt. Jag har alltid målat i perioder och slutat för att jag tyckt utvecklingen gått för långsamt och ”alla andra är bättre” typ. Tills i våras när jag kände att jag ska sluta jämföra mig själv med folk som målat varje dag i flera år, och det har känts bättre. Jag skissar mest, men började måla med markers, vattenfärg och akvarell som är kul (men svårt).

Sedan fick jag nyligen för mig att jag skulle gå all in på oljemålning efter att ha sett en massa videos på akrylmålningar :idea: vilket jag insåg först efteråt, men tänkte att det nog var typ samma. I wish. :laugh: Jag älskar oljefärg, men vet inte om mitt tålamod orkar att sitta och vänta på att färg ska torka. Kommer nog byta projekt till akryl istället :angel:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 875
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?