"Du har en jättefin kropp men inte så snyggt ansikte. "
Den fick jag höra av en kompis i tonåren... eller snarare var det tydligen så klassens killar tyckte om mig enligt kompisen. De hade tydligen ett ord för det också... var det typ Butterface?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Du har en jättefin kropp men inte så snyggt ansikte. "
Min tandläkare sa:Senast jag var hos tandläkaren så nämnde jag att jag funderat på att bleka mina tänder eller lägga fasader då jag har haft missfärgningar på tänderna sedan jag var liten. Dessutom har nedre tandraden en viss likhet med en tågkrock Då utbrister tandläkaren och tandsköterskan att de älskar tänder som har karaktär och egenhet, och att det absolut tråkigaste som finns är en Hollywoodblekt spikrak tandrad. De tyckte jag skulle omfamna mina fläckiga, skeva tänder och att de var jättehärliga. Har faktiskt inte funderat på att göra något åt mina tänder sen dess
“You have hair like an orangutan.”
Sagt med emfas av en hiking guide på Sumatra, apropå ingenting.
(Förstod senare att han menade att jag var rödblond men var vid tillfället ganska sur för jag trodde han menade att jag såg skäggig/pälsig ut. Alltså, vi är i regnskogen, klart man inte rakar benen varje dag.)
Påminner om min mammas kollega som fick frågan "How come you are whiter than the other white?"
Jag med, jag var 18... Men jag får fortfarande visa leg på systemet (är 32 nu) så det jämnar väl ut sigJag har blivit kallad "tanten som sitter i kassan" av en betydligt äldre kvinna när jag var runt 20.
Haha jag blir alltid lite besviken om de inte frågar efter leggIbland undrar jag om inte personalen på Systembolaget frågar efter legg för att göra någon glad. Efter en rätt pissig dag när jag var typ 40 så var jag in på Systembolaget för att köpa vin och fick frågan om legg. Kunde verkligen känna lite glädje i att någon åtminstone kunde tro att jag inte var 20.
Jag har börjat bli irriterad istället haha, när dom alltid ska be om leg. Vafan det syns väl att jag är äldre än 25! Kan minnas en enda gång jag sluppit. Är också 35...Haha jag blir alltid lite besviken om de inte frågar efter legg
/fyller 35-år
Ja ibland kan man undra! Senast jag var på systemet var jag där med sonen och hans fru. Sonen betalade alltihop men jag hade ju precis som han och min svärdotter också lagt flaskor i korgen. Min son då 28 och min svärdotter då 27 behövde inte visa leg men jag som då var 46 fick visa leg!Ibland undrar jag om inte personalen på Systembolaget frågar efter legg för att göra någon glad. Efter en rätt pissig dag när jag var typ 40 så var jag in på Systembolaget för att köpa vin och fick frågan om legg. Kunde verkligen känna lite glädje i att någon åtminstone kunde tro att jag inte var 20.
På samma tema: Jag projektleder marknadsundersökningar och blev ombedd att ta ett visst projekt för att hen som sålt in det "behövde en strukturfascist" och det var alltså jag. Jämfört med alla andra i min roll i organisationen. Eeeeh tack?"You Swedish people are like Germans, but human" sa min (brittiske) chef till mig idag, som någon slags beröm när jag plockat fram min allra bästa organisationsförmåga för att reda upp en ovanligt rörig jobbsituation.
Och jag var 14 när jag fick höra detJag med, jag var 18... Men jag får fortfarande visa leg på systemet (är 32 nu) så det jämnar väl ut sig