Min dotter ska ha kalas och har bjudit in tjejerna i sin klass. Inbjudningarna gick ut i god tid så de skulle hinna få dom innan semestern. Ville ha svar senast 1 aug. Idag fattades det två svar och fick då söka efter dessa föräldrar via sms och telefon. Stället som kalaset ska vara på måste få veta hur många det blir. Vill inte slänga ut en massa pengar på tomma platser (125 kr/ barn kostar det). Råkade stöta på ett par föräldrar idag som visste vilka dessa föräldrar är och (känner inte de flesta föräldrarna då klassen är ny sen ett år tillbaka) de fick tag på en av dessa. Det visade sig att de inte hade brytt sig om att svara pga att de är bortresta den dagen och mamman tyckte att det var pappans sak att meddela till oss fast hon vet om att han inte bryr sig om sånt. Ingen ursäkt eller hälsning till oss utan bara ett mess till den föräldern som kontaktade dom. USCH och FY för oansvariga föräldrar. Hade dom meddelat mig när dom fick inbjudan (resan var då bokad så de visste om att barnet inte kunna komma) så hade jag kunnat bjuda ett annat barn istället. Funderar på att det är sista gången min dotter får bjuda barn vars föräldrar man inte känner. Ursäkta för ett långt och svamligt inlägg men jag känner mig så besviken.