Konstig kyckling?

MissFideli

Trådstartare
Jag lyckades tyvärr använda undermåliga fryspåsar till kycklingfiléer och de flesta blev frysskadade. Jag tänkte att jag skär bort det på de som är minst drabbade, men så såg jag att en såg ut såhär. Svårt att se på bilden, kanske.

Är detta pga frysskada eller är det nått annat? Kanske nått helt normalt? Den har liksom skivat sig, eller vad man ska säga.
20220808_172247.webp

Jag lyckades tyvärr använda undermåliga fryspåsar till kycklingfiléer och de flesta blev frysskadade. Jag tänkte att jag skär bort det på de som är minst drabbade, men så såg jag att en såg ut såhär. Svårt att se på bilden, kanske.

Är detta pga frysskada eller är det nått annat? Kanske nått helt normalt? Den har liksom skivat sig, eller vad man ska säga.Visa bifogad fil 97297
Ser inget konstigt, :) så bara tillaga

Men vad skulle vara fel? Varför skulle maten var oätlig för att den blivit lite missformad vid styckning eller frysning?

Det har jag väl ändå inte sagt nått om? Jag frågade om det beror på frysskador, jag har lärt mig att man skär bort frysskadat kött.
Jag har inte skrivit nått om styckningens påverkan alls.

Vad är det du inte fattar, menar du? Det ser ut som en helt normal bröstfilé. De kan se olika ut beroende på styckaren. Mina ser bedrövliga ut men går utmärkt att äta ändå. :)

Jag fattar inte hur det kan bli så vid styckning, bara. Men det viktigaste är ju att den är ätbar, inte att jag blir expert på styckning 😅

Kan även bero på injecering av vätska i fileerna för att öka vikten på produkten. Kallas mördad i affär. Är det över 10% tillsatt vätska typ billig utländsk kyckling så blir köttet annorlunda.

Kanske är därför jag inte haft det så ofta förr, jag köpte ett annat märke denna gång. Billigare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 288
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 803
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar