Konstig kyckling?

"Frys skador" är inget problem på vare sig Kyckling eller kött, bara att använda dem i en gryta istället för helstekt. Oftast är "frysskadan" bara det samma som frys torkad vilket repar sig om det används i en gryta, mer sällsynt är kött/kyckling som frusit sönder i cellväggarna pga att de är sprutad med vatten/saltlag/ marinad och orsaken torde vara att de uppnått en viss grad av upptining under transport mellan butik och hemmet. även dessa fungerar hyfsat i grytor även om köttet upplevs lite tristare.

Jag gör inte grytor. Men säkert toppentips för dom som gör!

Jag antar att det beror på vilka förväntingar en har. :) I påse eller gryta får du ju ingen stekyta om du inte lägger till extramoment, däremot nästan garanterat saftigt - något jag har svårt att fixa med fileér. Det är för mig typ det tråkigaste på hela fågeln. :D
Jag tror det finns roligare påsar nu, om du har lust att testa! Det går stoppa fileér i påse också!

Jag brukar stuva ned hela fågeln i en påse med tillhörande kryddpaket om jag liksom inte oooorkar, annars kör jag i öppen form och täcker med folie sista biten. Häller gärna på cider eller vin. <3

Det går jättelätt att göra saftiga filéer i airfryer. Kanske i varmluftsugn med, det har jag inte testat.

Jag har varken eller :D, men generellt är ju det ljusa köttet på kycklingen torrare och trådigare än det mörka. :)

Jag kör ju filéer, så kan inte skillnaden 🙈 Det jag gjorde igår t.ex, var helt vitt men gick nästan att vrida ur. Nu vill jag ha det torrare än så, så jag kör lite till.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Tofs
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 288
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 803
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar