konstig "knöl"

I

iceland

det är precis vad min häst har, eller ja knöl är det inte utan känns nästan som en vätske fylld blåsa men stor. ca en dec längd och bredd. den sitter ca 2 decemeter nedanför ryggraden ner mot magen. hon ömmar inte där, inte haft nåt sår heller.. VAD TUSAN KAN DETTA VARA????:crazy: sitter alltså innanför pälsen;) kanske nåt typ av sadel tryck??? men upplever att sadeln ligger bra på henne.. så himla knepigt.. först trodde jag att det var nåt typ av fett knöl för hon är tjock men nu har hon ju haft den 2 månader ca och gått ner i vikt. tycker ni jag ska kolla med vet.?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: konstig "knöl"

:confused:ingen som känner igen detta?? eller har en tanke??

Min häst hade en knöl bakom sadelgjorden men den blev mindre och mindre sen försvann den, vette sjutton vad det var så jag har inget svar, men min hästs gick iaf bort..:confused:

Vårt ena sto har något liknande ett på bogen litet nedanför manken. Har haft den redan länge, kanske ett par år eller så. Den har inte förändrats alls under den här tiden.

Vi frågade i något skede en veterinär vad det var, men måste medge att jag inte kommer ihåg svaret exakt annat än att det inte var något att oroa sig för.
Vi fick om jag minns rätt "order" att följa med att den inte växer eller att hästen inte får besvär av den, men att man inte behövde göra något åt den.

Nu kan man ju ändå inte vara säker på att det är fråga om samma sak på din häst, så skulle i alla fall rekommendera att du ber en veterinär kolla "knölen" nå´t tag för säkerhets skull. (Om den inte försvinner av sig själv innan dess, förstås...)

Ja, glömde skriva att knölen vår häst har är betydligt mindre. Kanske ca 2 cm bred och 5 cm lång.

vill bara säga till de som undrar att nu har vi varit på häst klinik och kollat denna mystiska knöl.. med ultraljud. det var ärr bildning antagligen från en spark så var inget att oroa sig bara att rida på som vanligt=) de trodde den skulle minska med åren och knölen var inget som skulle påverka henne alls

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 722
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka