F
Flyger
Sv: Konster
jo... det ska det vara (.nu alltså)
mvh//stine
jo... det ska det vara (.nu alltså)
mvh//stine
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mount Never Rest skrev:Jadå, en del konster kan han
Är det någon du vill veta mer om så får du skriva vilken, jag orkar inte skriva om alla
Buga (lutar bak h. fram och lägger sig på v. fram och stoppar huvudet emellan)
Goddag (lyfter upp h. framben och skakar hand/hov)
Hink (pekar med mulen på en hink)
Hota (han lyfter bakbenet som om han hotar att sparka)
Hur hälsar man på damer? (jag frågar och håller fram handen och han pussar/slickar på den)
Hur stavas ditt namn? (jag håller upp två lappar en rättstavad och en felstavad han pekar på den rättstavade)
Håll (han lyfter själv upp fötterna när jag ska kratsa hovarna och håller uppe dom tills jag är klar)
Inkallning (jag säger "Stanna" och går iväg, stannar och vänder mig om och ropar på honom, han kommer direkt)
Inkallning med ställande (samma som "Inkallning" men när han hunnit halvvägs säger jag "Stanna" och han får stå still någon sek, sedan kallar jag in honom)
Kliv (kliver upp på t ex trappor, snödrivor eller traktordäck ca. 70cm, med frambenen)
Lyft (han lyfter upp benet jag ber om (samtliga ben) och fortsätter att hålla upp det så att jag t ex kommer åt att borsta ordentligt)
Skäms (vrider bort huvudet åt höger och ser ledsen ut)
Stanna (jag säger alltid "Stanna" när han ska borstas då står han stilla på samma ställe tills han får röra sig, utan att vara bunden)
Sänk (jag lägger handen på hans nacke och säger "Sänk" så sänker han ner huvudet)
Rulla ihop mattan (han rullar ihop en matta med mulen)
Rulla ut mattan (han rullar ut en matta med mulen)
Var sitter svansen? (han vrider bak huvudet och pekar)
Varsågod! (jag lägger en godis på golvet och han får inte äta upp den förens jag säger varsågod)
Vilken hand är min högra? (jag frågar och han pekar med mulen på min högra hand)
Vinka (lyfter upp frambenet jag pekar på och viftar med det i luften)
Vält (jag ställer ett föremål, valfritt, framför honom och kommenderar och han slår omkull det med mulen)
Yoga (sträcker huvudet mellan bakbenen med ena bakbenet upplyft)
Är du arg? (jag frågar och han slår öronen rakt bakåt och ser sur ut)
är du säker på länken ?? den verkar inte funka ??goamarie skrev:gå in på www.trick-training.se och se vad du vill lära dig. där finns en liten beskrivning på varje trick. men man kan köpa videon och börja öva på de 4 första tricken. Yoga, buga, stå och bergsgeten.
det är inte så svårt att lära hästen detta. och hästarna brukar tycka det är skoj
Svíþjóð skrev:Hur har du då gått tillväga?