Konstant ont i vänster axel

IsabellaSeger

Trådstartare
Jag är en tjej på 20 år som har haft extremt mycket smärta i min vänstra axel (ganska nära ryggraden) i 5 år nu. Det hela började när jag var 15år och började praktisera på ett unghäststall där jag red en häst som var väldigt tung och låg på bettet hela tiden. Efter att ha ridit honom ca en månad så fick jag så ont att jag varken kunde rida eller mocka. Jag vilade ca ett år innan jag började med hästar igen, och då var jag helt smärtfri. Då skaffade jag en foderhäst men upptäckte väldigt snabbt att jag fick ont igen, så jag fick lämna tillbaka den. Sedan dess har jag nästan konstant ont. Det gör aldrig ont när jag ligger men när jag står eller sitter ner så gör det jätte ont. Det börjar jämt med ett pirrande, nästan som att någon petar på mig med en vass nål på just den platsen, och går sedan över till ren smärta. Jag har gått till en sjukgymnast ca 30 ggr och de har provat allt ifrån träning flera gånger per dag till akupunktur med elchocker varannan dag i två veckor. Jag har besökt läkare och gjort skelettröntgen och magnetröntgen, men de såg inget fel och kan då inte göra något mer.

Jag undrar nu ifall det finns någon därute som också har ont på samma ställe och sätt? och ifall det finns någon som lyckas blivit av med det? Eller om det finns någon med nån annan form av skada som vet någon sjykgymnast/naprapat/kiropraktor i närheten av Västerås som inriktar sig på ridskador?

Enormt tacksam för svar!

Sv: Konstant ont i vänster axel

Ska du till Skåne någon gång kan jag tipsa om en utomordentligt bra sjukgymnast som går till botten med det onda!

Ja tack jag tar jättegärna namnet! Är så trött på att ha ont hela tiden så jag åker i princip varsomhelst om ja bara kan bli av med smärtan.

Du verkar ju vara ganska grundligt utredd ändå, men det låter väldigt likt mina smärtor i knän och skuldror och mina problem (muskelinflammationer) sitter i mjukdelarna och syns alltså inte på röntgen. Håller med om att försöka kontakta Birthe, eller nån annan riktigt bra sjukgymnast etc som tar sig tid att lyssna och verkligen utreda.

vad har du blivit rekomenderad att göra för dina smärtor i knä och skuldror? har nämligen ont där med.

tyvärr har varken sjukgymnaster några tips eller knep för knäna. Vila när det går och försöka att inte översträcka och överanstränga.

Vad gäller skuldrorna och axlarna hänger mina smärtor ihop med ländryggen enligt den senaste teorin. Jag är överrörlig i hela kroppen, och tydligen väldigt överrörlig i bäcken och höft vilket gör att jag blir väldigt instabil. Istället för en stark muskelkorsett runt hela den delen så arbetar småmusklerna på högvarv - vilket leder till spänningar, värk och hugg. Jag har fått några övningar att göra för att det ska bli bättre samt en ortros för rygg och höft (moderiktigt stödbälte :p)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vaknade i natt strax innan 5 av hemsk smärta i nedre delen av magen. Kändes som kraftig mensvärk x 10, hela tiden. Alltså inga kramper...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Korven
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 900
Senast: Lipperta
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 812
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar