(konst)Gryt

Sv: (konst)Gryt

Det är ganska stora skillnader; i provets utformning och hur hunden ska arbeta och bedöms. Vid sprängarprov ska hunden vara rörlig i grytet, måste jobba i alla tre gångarna (ettan, tvåan och hyllan inkl. nålsögon) under provets gång, ha ett arbetssätt som är typiskt för en sprängare - bryta, helst spontant förstås.

Till förliggarprovet är endast gång ett öppen, de andra avstängda med plåtar. Hunden släpps in på motsatt sida och ska söka sig runt i grytet, genom nålsögon (precis som vid sprängarprov) och genom en sandvall framför grävlingen (finns inte vid sprängarprov). Hunden ska sedan jobba med grävlingen på ett bra sätt och ligga kvar i 15 minuter.

Här går det att läsa mer ingående om de olika proven: http://www.grythundklubben.se/grytprov/Default.aspx

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 448
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 102
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka