Jag har inte förnekat till något det du skriver.
Men jag skrev också att vi faktiskt inte kan veta vart det inlärda går och vart det finns i personligheten.
Det som händer idag är att de som vill vara kvinnligt kvinnliga, dvs den "svaga" rollen (enligt många) blir idiotförklarade i stort sett, för att de vill "leva kvar" i rollerna.
Fram för jämställdhet i livet och i arbete, men som sagt.. visst är det inlärt att kvinnor använder smink, kjol och högklackat och inte män, självklart.
Men det som gör mig lite nyfiken är faktiskt varför det har blivit så från början! NÄR kom en viss "roll" till och varför. Säger heller inte att det är rätt.
Men genom att försöka styra över vad folk tar på sig eller färger på kläder, nån sa att det var inte fel att jag tog på min tjej rosa palettröja, utan felet var att jag inte tog på min son det. Skulle ju inte ta på honom en blå sådan heller, felet för mig känns som att det hakas upp sig på färger, tex rosa.
Jag håller absolut med att barnkläder borde naturaliseras lite mer, och inte rosa med små hjärtan på och blått med byggarbetare på, utan bara blått och rosa, så skulle nog fler killar ha rosa också.