Konditions träning !

Sv: Konditions träning !

clint Eastwood skrev:
Har jag fattat rätt?

5 språng på varje långsida = 1 varv 10 språng.
DVS "Rid övningen i 4 varv" = 40 språng.
"gör övningen 4-6 gånger första gången" = 240 språng :crazy: vid 6 gånger.

Jag tycker oxå att det verkar vridet.

Långsam galopp i uppförsbacke. Trava långsamt en bit/ned för backen och så långsam galopp uppför igen:bow: . Har funkat på distanshästar i alla år så varför skulle det inte funka på en hopphäst?
Visst är det helt olika grenar men det är fortfarande hästar det gäller.

Sv: Konditions träning !

clint Eastwood skrev:
Har jag fattat rätt?

5 språng på varje långsida = 1 varv 10 språng.
DVS "Rid övningen i 4 varv" = 40 språng.
"gör övningen 4-6 gånger första gången" = 240 språng :crazy: vid 6 gånger.
Det är låga "hinder", dessutom ska man inte göra det så ofta...men övningen som jag skrev gör "landslagshästarna(höjderna& så många språng) det blir som markarbete...det är inte meningen att "Britta" på sin B-ponny som tävlar LB ska ha så högt...

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 562
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
677
Senast: skogaliten
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 668
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar