Uhm fast så är det ju med hus också. Vårt område är proppat av nyproducerade fräscha hus och de är exakt likadana hela bunten. Likaså iofs med radhusen från 80-talet, alla likadana. Kan gå in i ett av dem och veta precis hur de flyttat väggarna jämfört med hur det där huset flyttat väggarna. Vet vilken färg de borde varit trots att vissa målat om.
Dessutom har alla likadana kök oavsett, om de har fräscha kök, (de som har 80-tal kvar har ju annorlunda dock antar jag) eftersom det är modernt med en viss typ av kök. Självklart har de valt själva i evigheter och lagt in det själva, det är ändå likadant.
Så då måste man nog in i ett gammalt område med olika villor från olika tider och bevara köket lite enligt sin tid och de är ju inte så fräscha? (Stilen är ju ganska likriktad just nu.)
Fast man kan byta fläkt, luckor, bänkskiva, vask, blandare, handtag, kyl, frys, kakel, ugn/spis i köket. Man kan byta golv, väggar, brunn, blandare, handfat, toalett, duschväggar, tvättmaskin, torktumlare, skåp, handtag i badrummet. Samtliga av det jag radat upp nu är saker jag ogillar med nuvarande badrum och kök, hade inte behållt det en sekund om det vore en bostadsrätt.
Så det går att göra massor. Ser inte problemet? Enda anledningen till att vi inte fixar nu är ju att vi bor i en hyresrätt. Sen skiter väl jag i om grannen har ett likadant kök sen när vi köpt huset, då har vi väl samma (utmärkta) smak? Bara jag får det hemma hos mig som jag vill ha det. Inte som nu när byggfirman (eller vem som nu bestämmer) köpt ett färdigt koncept med tråkigaste billigaste skiten de hittade.
Man har ju kört budget på allt! Tex duschen är halv! En duschvägg fick man, så det blir vatten överallt. Sätta upp draperi eller en till duschvägg är förbjudet. Bänkskivorna är nån plastig billig skit. Fläkten är ful som fan, sån integrerad skit. Blandaren i badrummet är skitful. Vasken och blandaren i köket likaså. Helt sönderrepat också eftersom det är dålig kvalité.
Det är också förbjudet att borra i taket, ”förbjudet” att borra i väggar (man får men ska helst absolut inte har Hv sagt) och man får inte justera temperaturen i lägenheten. När det är varmt ute är det 29+ i lägenheten för det är golv till tak fönster.