Men då kanske ni måste landa i vad som är viktigast för er? Det boende ni vill ha eller ytterligare ett barn? Om ni inte kan tänka er ett annat boende än de som kommit upp u tråden, oavsett anledning, är det viktigare än att skaffa ytterligare ett barn? Ja, då kanske ni ska fokusera på det och det barn ni redan har och att bo kvar i ert nuvarande boende tills ni har råd? Är det barnet som är viktigare (det ofödda, för ert befintliga barn måste ju vara viktigare än boende oavsett) så måste ni i så fall sänka era krav så ni har råd med både och. Och du skulle nog tjäna på att sluta se er som lastgamla, för det är ni verkligen inte. Att du säger att ni är för gamla för att få barn är också respektlöst mot de som är ännu äldre än er och vill ha barn eller har fått barn som äldre.
Jag är uppväxt på landet där folk generellt får barn tidigare än i en storstadsregion. Inte ens alla mina klasskompisar har barn än, även om en del har både tre och fyra. Men långt ifrån alla har barn! Och vi är äldre än du. Jag tror definitivt inte att alla som idag inte har barn aldrig kommer skaffa heller, men de är inte uråldriga även om du verkar tro att efter 30 är man redo att dö.
Men som sagt, allt i livet handlar ju om att kompromissa och det verkar vara det som ni har problem med. Ni borde absolut sätta er och komma fram till vad som är viktigast för just er. Jag har valt bort ganska mycket lyx till förmån för att ha häst, liksom. Allt i livet handlar ju om vad man helst av allt vill och då får man kanske även välja bort något annat.