Kompostgaller till marsvin?

MikaTela

Trådstartare
Jag brukar släppa mina marsvin lösa i köket där det inte finns några sladdar. Men nu är jag trött på att det ser stökigt ut för man släpar saker till dörrhålen för att grisarna inte ska komma lösa i hela lägenheten.

Funderar på om man kan köpa kompostgaller eller tror ni dom rymmer igenom det?

Sv: Kompostgaller till marsvin?

Jag brukar släppa mina marsvin lösa i köket där det inte finns några sladdar. Men nu är jag trött på att det ser stökigt ut för man släpar saker till dörrhålen för att grisarna inte ska komma lösa i hela lägenheten.

Funderar på om man kan köpa kompostgaller eller tror ni dom rymmer igenom det?

Mina grisar kom igenom... Men det beror väl på hur tjocka de är..;)

Jag sätter dubbla kompostgaller, så det blir hälften så stora maskor, funkar perfekt. :)

Det verkar bra, så slipper man att hoppa en halvmeter varje gång man ska genom dörren ;)

Hehe precis min tanke. :p Iofs hade jag kapat ner kompostgallret till minst hälften om det blivit det, men nu slipper jag det jobbet. :p

Haha, ser ut som värsta palissaden ju! Livliga små rackare tydligen. :rofl:
Men det lär ju vara betydligt enklare att stuva undan när det inte används, än vad kompostgaller är.

Är väl 20-30 cm något. :)
Jula har dom bland annat på sina hemsida. Jag köpte dock mina på Citygross och då var dom icke impregnerade och i obehandlat trä. :)

Var ju billigare än kompostgaller. ;) Måste bara komma på hur jag ska göra när jag ska haka fast det. står inte av sig själv och är lite svårt att bara luta då mina är nyfikna och kan hoppa upp på kanten med framtassarna för att kolla läget på andra sidan :p

Jag använde banankartong till mina, ända tills jag glömde den en dag. De gick inte ut från köket, så nu har jag ingenting. Det händer att de går fram till tröskeln och kollar läget, men de vågar sig aldrig utanför. :D

Lyx du har som bara har ett dörrhål där det dessutom räcker med en banankartong. ;) Jag har två hål varav det ena är ca 1,5 meter brett :p

Alla sätt är bra utom dom dåliga, man ska ju ha gott om fantasi och vara kreativ. :D

Jag har enkelt kompostgaller till mina när de är ute på sommaren (och ibland när de är ute på golvet) och de har aldrig ens försökt ta sig igenom... bara stuckit fram nosen lite... Och det ser inte ut som att de skulle lyckas ta sig igenom heller men det är en rex och en teddy så det kan ju vara som det ser ut bara ;) Men de har som sagt inte ens försökt...

Enda till förra sommaren klarade jag också mig med enkelt galler.
Ena honan var högdräktig. Nu snackar vi ändå modell större på marsvin även utan bäbisar i magen och degick i den lilla beteshagen och nosade runt lite grann.
Jag satt brevid och vaktade eftersom vi bor i ett lägenhetsområde och har ingen egen gräsmatta och helt plötsligt fick den här lilla damen marsvinsfnatt, ryckte runt i glädjesprång och poff så var hon igenom en maska.

Efter det fattade båda tjejerna att det var bara att pressa för att komma igenom, och därav dubbla galler.:D

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 164
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 767
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?