Kompisar som skräpar ner vid besök

Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Nä, det var verkligen inte detsamma. Hundskit mot några korn grus är en himla skillnad för mig.
Och alla bor ju inte i hus så det bara är att öppna dörren. Eller slänger du det i trappuppgången då?

Nä då väntar jag tills jag kommit ut och tömmer skon då.
Principen är den samma, någon annan städar efter mig alltså behöver jag inte bry mig.
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Varför stoppade du inte barnet? Öppna ett vitrinskåp, hinna ta en sak. Du borde hunnit stoppa ;)

Men varför jag? Vi (föräldern och jag) var i köket, ungen sprang runt. Är det mitt ansvar att gå efter ungen??

Ser att andra är snabbare än mig ;-)
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Sen fattar jag inte varför man bjuder barn på choklad, ketschup i en vit soffa.
Det är nog inte så lätt alla gånger att ha full koll så sitt barn inte har en fläck på händerna. Gäller säkert föräldrar som är nog med att torka händer mm...

Vilken fantastisk tolerans du har med slappa föräldrar...?

Har någon en vit soffa låter jag inte mitt barn gå i närheten av den med kladdiga händer, då får sonen sitta kvar vid bordet och äta.
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Vilken fantastisk tolerans du har med slappa föräldrar...?

Har någon en vit soffa låter jag inte mitt barn gå i närheten av den med kladdiga händer, då får sonen sitta kvar vid bordet och äta.

Läste du överhuvudtaget vad jag skrev?
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Vilken fantastisk tolerans du har med slappa föräldrar...?

Har någon en vit soffa låter jag inte mitt barn gå i närheten av den med kladdiga händer, då får sonen sitta kvar vid bordet och äta.

Men nu sitter de ju i soffan och äter. Har du då full koll vart alla fingrar hamnar?
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Läste du överhuvudtaget vad jag skrev?

Japp!

Sen fattar jag inte varför man bjuder barn på choklad, ketschup i en vit soffa.
Det är nog inte så lätt alla gånger att ha full koll så sitt barn inte har en fläck på händerna. Gäller säkert föräldrar som är nog med att torka händer mm...

TS serverade vad jag förstår inte I soffan.

Torka händerna är lätt gjort efter att man ätit och maten lämnas kvar på bordet.
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Men varför jag? Vi (föräldern och jag) var i köket, ungen sprang runt. Är det mitt ansvar att gå efter ungen??

Ser att andra är snabbare än mig ;-)

Men ungen sprang runt. Hur vet du då den slängde saken i golvet? Den kanske tappade den?
Självklart ska ungen inte rota i ditt vitrinskåp. Men du verkar veta precis hur allt gått till fast du kanske inte såg?
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Men kommer barn och du är rädd om din soffa. Lägg över ett lakarna då..
Sen fattar jag inte varför man bjuder barn på choklad, ketschup i en vit soffa.
Det är nog inte så lätt alla gånger att ha full koll så sitt barn inte har en fläck på händerna. Gäller säkert föräldrar som är nog med att torka händer mm...

Tycker faktiskt du gör det jobbigt för dig själv. Finns lakan, kompostgrindar mm. Jag finns massor att göra så hundar, barn inte kommer in i ett rum.

Jag har filtar i soffan redan ( för hundens skull, tvättbara;) ), men de täcker inte hela soffan och folk som sitter i soffan ska kunna sitta på "soffdelen" för att slippa få 2 kilo fällningspäls på sig nu ( jag överdriver pälsmängden liiiite:D)..

Du har ju vart här hemma Grana, förstår att du inte minns eftersom du far runt en del:p, men kompostgaller in till storarummet är omöjligt att sätta upp där. Barn kan flytta dem, det finns inget att sätta fast dem i..
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Men ungen sprang runt. Hur vet du då den slängde saken i golvet? Den kanske tappade den?
Självklart ska ungen inte rota i ditt vitrinskåp. Men du verkar veta precis hur allt gått till fast du kanske inte såg?

Ungen ( ja, jag väljer att kalla barnet det:p) var arg redan innan och hade slängt andra saker i golvet pga ilska som vi såg. Visst, ett antagande, men ändrar mig till troligtvis nu då...
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Japp!



TS serverade vad jag förstår inte I soffan.

Torka händerna är lätt gjort efter att man ätit och maten lämnas kvar på bordet.

De har suttit både vid soffan och köket. Men de får ju inte kladda i köket heller ;)

TS..

Flera har frågat hur du ska kunna gå vidare när du har det så här. Men du har bara försvarat det vi skrivit, vi som inte håller med förstås :D
Hur ska du göra när du får gäster? Stänga dörr, använda skydd på soffan eller bara titta på..?
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Men ungen sprang runt. Hur vet du då den slängde saken i golvet? Den kanske tappade den?
Självklart ska ungen inte rota i ditt vitrinskåp. Men du verkar veta precis hur allt gått till fast du kanske inte såg?
Hur det gick till eller inte gick till känns inte jätterelevant. Det relevanta är ju att föräldern brast i sitt ansvar/förväntade sig att någon annan skulle ta ansvar o.s.v.
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Gör en barnhage i hallen av kompostgridar så kan ungen sitta där medan föräldern fikar, då kan du även passa på att hälla in en stor påse godis som ungen kan kräka upp på sig och i bilen/vagnen när den ska hem. :sneaky:
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Självklart!

Men gör den inte det så sitter jag ju inte och tittar på.
Risken med det är att man lär föräldern att "någon annan" reagerar och tar ansvar. Nästan så det är värt att förlora lite prylar för att lära vederbörande att deras barn är deras ansvar.

(I mitt eget fall är mitt hem extremt barnosäkert - det hjälper ...)
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Självklart!

Men gör den inte det så sitter jag ju inte och tittar på.

Nä, man behöver inte bara titta på, men fortfarande tycker jag att föräldrarna håller koll på sina barn, jag håller koll på min hund. Jag lämnar inte en sekund min hund att kissa, förstöra eller skita ner i någons hem ( hundhår undantaget). Jag passar alltid hunden om jag har barn hemma för att inte barnet/ hunden ska skada varandra. Ser inga problem med det, för det är mitt och föräldras ansvar om man har dem ihop. Är min hund med mig i köket, springer jag därför inte efter ungar som är i ett annat rum, det är inte mitt ansvar att ta hand om både mitt eget och deras.
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

Jag har filtar i soffan redan ( för hundens skull, tvättbara;) ), men de täcker inte hela soffan och folk som sitter i soffan ska kunna sitta på "soffdelen" för att slippa få 2 kilo fällningspäls på sig nu ( jag överdriver pälsmängden liiiite:D)..

Du har ju vart här hemma Grana, förstår att du inte minns eftersom du far runt en del:p, men kompostgaller in till storarummet är omöjligt att sätta upp där. Barn kan flytta dem, det finns inget att sätta fast dem i..

Går om man vill. Jag ser nog lösningar istället för det inte går. Man kan ställa nån stol vid grindarnas ände som gör de står upp. Och börjar då ungen röra det, så hör man det och kan gå dit.
Man kan sätta upp en krok och hänga gallret i, när man tar bort kroken fyller man hålet med spackel och poff så syns inte hålet.
Och innan nån tror jag menar man ska sätta upp en krok för varje besök och fylla igen med spackel, så menar jag självklart inte det. Utan om/när man flyttar..

Fast jag ger nog upp nu :D Du vill ha besök, men på dina villkor och folk ska städa efter sig mm. Inte mitt sätt att ha gäster :D
 
Sv: Kompisar som skräpar ner vid besök

De har suttit både vid soffan och köket. Men de får ju inte kladda i köket heller ;)

TS..

Flera har frågat hur du ska kunna gå vidare när du har det så här. Men du har bara försvarat det vi skrivit, vi som inte håller med förstås :D
Hur ska du göra när du får gäster? Stänga dörr, använda skydd på soffan eller bara titta på..?

Jag har skydd i soffan, jag säger till barnen, jag visar dem mitt beteende i deras hem och jag får väl slänga fram handdukar och våtservetter vid varje situation som kommer och skälla ut ungarna;) Jag får helt enkelt bli den bitch jag inte vill va och vara hårdare i mina ord!

De får GÄRNA kladda i köket om föräldrarna (eller barnen själva) torkar upp sen...i soffan är det inte ok..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 577
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 397
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 025
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp