Cambiaso
Trådstartare
Vissa dagar påminns jag om vilken asocial j-kel jag egentligen är. En "kompis från förr" hörde av sig och undrade om vi skulle träffas. Min spontana känsla var inte "Hurra, vilken bra idé" utan "Japp, det var 15 år sedan och våra liv har gått åt olika håll. Vad ska vi egentligen prata om, och är jag egentligen intresserad...". På samma sätt har jag svårt för AW där fd kollegor är inbjudna. Lite som om jag resonerar som att "De lämnade laget för motståndarna, och gjorde sitt val varför jag inte är intresserad av vidare umgänge. Jag struntar helt i vad de gör nuförtiden...". Jag har en del gamla vänner där jag verkligen ser till att hålla kontakten och hålla vänskapen vid liv. I övrigt så är jag mest ointresserad då det känns artificiellt (Det ska möjligen vara om jag ges tillfälle att få prata hästar...).
Lustigt nog är min syster helt tvärtom. Hon kan glatt kontakta kompisar från grundskolan om hon vet att de bor i en stad hon råkar befinnas sig i, och sedan sitta och prata i flera timmar. Hon måste ha fått all den sociala genen, så att den var slut när det var dags för mig...
Hur är Ni övriga? Har/tar Ni kontakt med gamla skolkompisar och tycker det här med "reunions" är skoj?
Lustigt nog är min syster helt tvärtom. Hon kan glatt kontakta kompisar från grundskolan om hon vet att de bor i en stad hon råkar befinnas sig i, och sedan sitta och prata i flera timmar. Hon måste ha fått all den sociala genen, så att den var slut när det var dags för mig...
Hur är Ni övriga? Har/tar Ni kontakt med gamla skolkompisar och tycker det här med "reunions" är skoj?