Kommentarer!!!

Sv: Kommentarer!!!

SarahOlofsson skrev:
Jag skulle bli väldigt tacksam om någon ville kommentera min hoppning:crazy: Jag har varit väldigt osäker förut och mest koncentrerat mig på att komma över hindret men nu känner jag att jag är redo att börja jobba på sitsen också...

http://hem.fyristorg.com/flatcoated/sarahhoppar.JPG

ser rikigt fint ut det där :D
du skulle kuna slappna av mer i armarna ochjh ge hästen
lite mer frihet och så inte arbågarna står rakt ut,
jobba på detta, så är det nästa Sm ekipage på G :P
lycka till / c

Tack :banana: Jag ska tänka på armarna! Då behöver jag inte skämmas för att hoppa när någon ser alltså :crazy:

SarahOlofsson skrev:
Tack :banana: Jag ska tänka på armarna! Då behöver jag inte skämmas för att hoppa när någon ser alltså :crazy:

tycker inte du behöver skämmas,
men asså det gör att du inte blir
lika hård i handen, men tänk bara på det,
så ser det ännu bättre ut :D:D

Trampa ner hälarna och för fram handen lite till.

Ser trevligt ut Du sitter rätt på hästen men ser ut som om du aningens stäler dig lite på tå i stigbygeln. Testa att höka stiglädret ett hål i sådanafall.

Lycka till i framtiden Mvh Diabetikern

SarahOlofsson skrev:
Jag skulle bli väldigt tacksam om någon ville kommentera min hoppning:crazy: Jag har varit väldigt osäker förut och mest koncentrerat mig på att komma över hindret men nu känner jag att jag är redo att börja jobba på sitsen också...

http://hem.fyristorg.com/flatcoated/sarahhoppar.JPG

ser bra ut,men försök att slappna av lite i armarna och sträck ut dom lite så att hästen får eftergift över hindret,den m¨ste få sträcka ut sig och går itne när man hålelr fast i tyglarna och är lite "stel" som du är på bilden..jobba lite med det så komer det bli jätte bra!:D

... å dra inte tillbaka skänkeln så långt som på bilden... :idea:

Ser bra ut tycker jag, sträck fram händerna litet så blir d ännu bättre! Jag har och så till vana att hålla händerna lite för långt bakåt över hindret, men joba på d så ser allting korrekt ut, tycker inte du har nåt att skämmas över iaf!!

*användarnamnslån*

Det ser trevligt ut överlag dock håller jag med dom flesta här med händerna, det ser lite ut som att du lutar dig framåt för att ge eftergift men glömmer bort händer där bak. Försök hellre att koncentrera dig på händerna, ge så mycket eftergift som är nödvändigt med händer/armar och låt överliivet följa med.

Alltså 1, händer
2, överliv

/Melle

Tack så mycket... Nu ska jag bara få tag på en sadel så vi kan ut o träna:bump: Jag tidigare haft problem med att skänklarna åker fram och att jag då kommer i bakvikt men nu kanske det har blivit lite tvärtom :o

Jag tyckte det såg bra ut :D fortsätt så så blir det kanon fint ska du se :rofl: men ja måste påpeka som dom andra släpp hästen mer över hindret

armbågarna intill kroppen och mer eftergift. det ser inte ut som hästen kan sträcka ut riktigt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur