Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack och lov har vi hårdare regler här.
Precis. Jag satt hela tiden och var förbannad för att man sa "kennelklubben" och inte engelska kennelklubben.
Sen kan jag inte ha någon förståelse för en ägare som har en hund med grava neuvrologiska skador som inte avlivar sin hund. 18 månader hade den varit så sjuk. Fruktansvärt.
Det är ju bara tragiskt om det är så.
Den där "ett renrasigt helvete" har sänts flera gånger och diskuterats mängder av gånger här i forumet.
Själv tycker jag att det hade varit intressant om man gått runt på tex Stora Sthlm och filmat hundarna. Då hade man också kunnat passa på att berätta om raserna som kräver arbetsmeriter för utställningschampionat och hälsoundersökningar för att man ska få regga avkommor, så att det inte bara blir ett "allt med hundavel är skit!" utan mer "det finns bra hundar, leta upp dem och stöd rätt uppfödare!".
Misstänker att det är pga att Stora Sthlm-utställningen är nu som de väljer att visa filmen nu igen. De är duktiga på att tajma det så.
Den där "ett renrasigt helvete" har sänts flera gånger och diskuterats mängder av gånger här i forumet.
.
Visst är det engelska kennelklubben. Men likväl så registrerar SKK allt. Bara att det är lite dyrare om man inte följt allt till punkt och pricka.
Och visst ser hundar ut så här i Sverige också..
Och uppfödare som håller tyst om vissa fel, för de inte vill det ska komma ut..
SKK är bra på att ge dispens om två hundar tjuvparat sig och inte har det som behövts.
Bara att ringa och förklara och berätta hur allt hänt. Så löser de sånt också..
Detta var en ny dokumentär. Fortsättningen på den förra...