Kolik! Hjälp - snabbt!!!

Sv: Kolik! Hjälp - snabbt!!!

MaRomer skrev:
Absolut Ingen Mat!!!! Kolik Beror PÅ FÖrstoppning. Vad Du Än GÖr Ge Bara HÄsten Vatten Annars E Det KÖrt. LÅt HÄsten StÅ Utan Mat I 24 Timmar I Box Och FortsÄtt GÅ.

Hoppas Det HjÄlper. Min HÄst Överlevde Tack Vare Detta!!!!

//malin

Förstoppningskolik är EN typ av kolik, det finns flera sorter.. Gaskolik, sandkolik, tunntarmar som fastnat i t ex tarmkröset, olika lägesförändringar av grovtarm som ger åtsnörd tarm, gräsbetessjuka osv osv. Men visst -ge hästen ingen mat gäller för alla men jag skulle vilja säga att -ring veterinär är ännu viktigare!

Har du kollat djurambulans. Kanske det går att möta halvägs. Har ingen aning om det finns hos er, men kolla upp det. Håller tummarna för er.

Hm, kolla datumet på första inlägget... Hästen har snart varit frisk i ett halvår.. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 905
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka