Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du ingen hammare?Inte jag. De skulle inte passa i min äggkokare
Fast man ser ju om äggen är stora eller inte?Jag har tolkat det som om det är liksom "standardägg" i recept. För jag har funderat över det där när jag bakar/lagar mat. Om det står 5 ägg i receptet blir det ju väldig skillnad om jag råkar ha små ägg eller frukostägg. Så då tänker jag att 5 köksägg blir nog alldeles prefekt!
Jovisst, men det hjälper ju inte om jag bara har stora ägg. De är ju inte så mycket större så jag kan ta ett färre. Annars måste jag öka på övriga ingredienser i motsvarande mängd. Krångligt tycker jag.Fast man ser ju om äggen är stora eller inte?
Så då tänker jag att 5 köksägg blir nog alldeles prefekt!
Låter som nåt ur en reklam . "När du blir osäker - välj köksägg. Perfekt resultat varje gång! "
Låter som nåt ur en reklam . "När du blir osäker - välj köksägg. Perfekt resultat varje gång! "
Köksägg har jag läst som budgetägg. En eufemism för billiga vardagsägg, liksom. Inte eko-, inte krav-, inte med extra omega 3 eller allt vad det finns. Billiga ägg från höns som fått billigt foder. Typ. Låter bättre än burägg.
Alltså jag har ingen aning, men eftersom jag är både cynisk och misstänksam var det den slutsats jag drog när de började dyka upp i affären. Varför skulle ett sådant namn annars behövas, liksom?Aha. Det är de extra plågade äggen som är köksägg alltså. Tro fasen att marknadsavdelningen som svarade på Lyrisks mail försökte slå knut på sig.
Nej, det var ingen som uttryckte sig så, jag använde smileyn för att visa att jag inte var särskilt allvarlig.
Köksägg har jag läst som budgetägg. En eufemism för billiga vardagsägg, liksom. Inte eko-, inte krav-, inte med extra omega 3 eller allt vad det finns. Billiga ägg från höns som fått billigt foder. Typ. Låter bättre än burägg.
Alltså jag har ingen aning, men eftersom jag är både cynisk och misstänksam
Jag har tolkat det som om det är liksom "standardägg" i recept. För jag har funderat över det där när jag bakar/lagar mat. Om det står 5 ägg i receptet blir det ju väldig skillnad om jag råkar ha små ägg eller frukostägg. Så då tänker jag att 5 köksägg blir nog alldeles prefekt!
Och när hon knäcker ägget, är gulan blå.Förförisk men samtidigt hurtig kvinnoröst: "Vi kvinnor har många problem att tänka på i vardagen. Men - låt inte äggen förstöra din dag. Välj köksägg - och få tid över till annat. Välj köksägg - varje dag".
Med eller utan skal?Nu har jag rest ifrån mina böcker så jag kan inte kolla exakt, men det finns en standardstorlek på ägg som liksom förutsätts i recept. Ur minnet enbart (alltså väldigt svajig pålitlighet!) säger jag att det är...
*drumroll*
... 65g! Tadaaa!
Med eller utan skal?
Men gud, det är ju jätteroligt
Så de finns i olika förpackningsstorlekar dessutom? Det var som fan!
Mer färg på etiketten så att de syns på sin undanskymda plats är ju jättebra! Jag vill ha neonägg!