Köpa häst på distans

Vore ju superbra om det gick men känner dessvärre ingen i Västra Götaland :/


Västra Götaland är ett stort geografiskt område. I trakten kring mig finns personer jag skulle vara ordentligt tveksam till att köpa häst av men samtidigt, med en ordentlig klinikbesiktning av en duktig veterinär man själv valt kan det bli bra.
 
Jag bor i VG. Det är rätt stort och det finns många handlare allt från skrämmande dåliga där hästarna byts och byts och byts igen till mer dressyrinriktade försäljningsstall med bra renommé.
Vi är rätt många bukefalister som bor här så det finns säkert många som ställer upp och kör/hämtar etc för en bensinpeng.
 
Oj vad snälla ni är som erbjuder att ställa upp. Kan jag någonsin hjälpa till med något i Sundsvall med omnejd så är det bara att PM:a :)

Blev inget av köpet då en annan köpare köpte hästen rakt av utan besiktning och allt. Men så kan det gå. Var och provred en annan häst igår men vi klickade inte riktigt.

Så nu fortsätter sökandet och uppdaterandet utav Hästnet en gång i timmen :P man får ju inte ställa prisfrågor om specifika hästar men får man fråga vad ni tycker är ett rimligt pris på en storhäst utbildad LB dressyr och hoppar ca 100 - 130. "Medelålders" och aldrig tävlad. Är ju såklart svårt att avgöra men är det svårt att hitta en frisk allround häst för ca 60.000 om man inte har några större tävlingsambitioner? Tycker jag läser mycket om att det i den prisklassen förmodligen är något lurt.
 
@Roxanna
Är den svenskfödd, inte har någon skadehistorik att tala om och normal exteriör skulle jag nog vilja säga från 60-70 och uppåt. :-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 829
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 389
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 743
Senast: Blyger
·
R
Ekonomi & Juridik Vet inte riktigt om jag la detta i rätt kategori nu men vi provar. Jag ska köpa en häst om ett par veckor. Har lagt handpenning och...
2
Svar
35
· Visningar
4 985
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp