Knäskydd?

norpan85

Trådstartare
Hej.
Läste någonstans att westernryttarna ibland har knäskydd på hästarna, vad är detta för skydd och vart hittar man dom? Jag är ute fter ett skydd till min hopphäst men har letat överallt och det enda jag hittar är ett mjukt BoT och det skyddar ju inte mot slag osv...Kanske nån här kan hjälpa mig? en vild chansning!

Sv: Knäskydd?

Saken är att jag vet inte själv hur de ser ut, men travar skydden skyddar väl bara insidan av knäet va? Det är min tränare som pratar om att förr var det jätte vanligt att man hade knäskydd på hopphästarna, å de ska vara i läder med knäppe ovan och under:confused:
Tack för tipset om PF men jag har ett liknande sådant från BoT men det skyddar ju inte mot slag direkt:crazy:

travarskydden jag sett skyddar insidan...
varför ska du ha knäskydd? hittar du inget på fälttävlandsforumet?

Som jag skrev så chansade jag och skrev här eftersom jag läste att man ibland brukar ha knäskydd på Westernhästar...
Visste inte att man var tvungen att hålla sig till ett forum??

Jag ska ha ett för veterinären rekomenderade att jag skulle ha det vid hoppning då min häst fick ett slag på knäet för ett tag sen...

menade inget illa.. min spontana tanke för "slag"/stötdämpning var just fälttävlandshästar, för de flesta westernhästarna gör ju inte samma saker som en hopphäst :idea:

Hej Norpan! *kommer ilandes från fälttävlansforumet* :bump:
Jag har just fått hem knäskydd som jag beställt från Sportabac i England, titta på denna länk: http://www.sportabac.co.uk/equestrian/other-boots/sportabac-knee-protector

Jag använder dom därför att min häst blir sparkad i hagen av dom andra hästarna, de verkar skydda ganska bra. Billiga var dom med. :D Hittade inga liknande skydd i Norge, vet inte om ni har i Sverige, heller... Jag kollade även westernutrustning, men det verkade vara en annan typ av skydd dom använder.

ÅÅÅH!! haha tack!!!:bow:
De är ju ett "hårdare" skydd som bör ta slag! Men det bör väl inte vara några problem med rörligheten när de har de på heller hoppas jag??

Nej, det tror jag inte, dom är jo gjorda för att rida med, om än inte just hoppning... Enda problemet jag haft är att dom kan åka ner om inte man strammar till ordentligt över knäna. Men min häst har iofs ganska små ben, och dom är lite stora i storleken, fins bara en storlek.

Fick du hem det med vanlig post då eller för det stod nått att dom levererar och måste ha en signatur?? Men det kom direkt i brevlådan eller??

Okej! Kanske skulle beställa dom då!! Var bara osäker på om dom var gjorda för ridning!! Tack så jätte mkt för tipset!!:bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar