Rouise

Trådstartare
tänkte att vi kunde ha en lättsam tråd här på hund

vad är det roligaste du har hört från en ikke hundvan människa!
 
Sv: knasigt

Ja det är då mycket skumt man har hört. Det senaste var när min west highland träffade på en mops tik som han tyckte luktade vääääldigt gott och medan jag stod o pratade med ägaren var Harley i full sjå med att tillfredställa mopsfröken oralt:o :angel: ...Tillslut blir det lite väl påtagligt och jag säger åt Harley att han får ge sig..då säger ägaren "vet du varför dom gör så? dom gör så när dom hälsar på varandra och ska ha information om varandra, typ hej vem är du"...Hmm..jag höll tyst men hade god lust att berätta för lille herrn att min hund må se mycket oskyldig ut, Men han är betydligt mycket artigare om han bara ska hälsa på en annan hund...Nu ville bara det lilla pervot en sak:angel: :cool:
 
Sv: knasigt

Var ute på stan med en korsning tax/drever. Han var bara valp så jag bar honom emellanåt. Kommer fram en stor kaxig kille och frågar vad det är för ras, jag drar till med rottweiler, han bara "wow f*n va häftigt".
En annan gång var jag och min syster ute och gick med våran hund och ett svart flasklamm, hon var bara nån vecka gammal, jag bar på henne. Kommer fram ett äldre par som när de är nån meter bort så utbrister de "titta va söt pudel, en borde vi ha" sen bräkte lammet....:D
 
Sv: knasigt

Ja för några veckor sedan sa min granne till mig att jag borde ta långa promenader och springa med min 9 månaders Njuffe/Berner korsning för att han hade ett par extra kilon.:cool: :angel:

För det första väger han fortfaranade för lite efter Erlichiosen (mycket päls) och sen tycker jag inte det är riktigt lämpligt att köra hårdfys med en 9 månaders hund.:angel:
 
Sv: knasigt

En preson frågade mej en gång om min chihuahua kunde äta, eftersom hon hade en så liten mun.

Det är ju så man funderar hur dessa människor klarar sej i livet.
 
Sv: knasigt

Jag åkte tåg med en svart och brun labrador. Då kommer det någon tant med någon slags "häftig" korsning. Den ena av hundarna som jag hade med mig spann loss mot hennes hund. Men eftersom att golvet var halt så kunde jag hålla hunden med en hand samtidigt som vi konverserade.

- Är det två rottweilers du har?
- Näää...
- Ja nu ser jag! Det andra är ju en doberman!

*häh*
 
Sv: knasigt

*kl*

Det knasigaste jag hört, och två gånger dessutom, var frågan om hunden jag hade i kopplet var "en sån där kamphund??".

Hunden ifråga var en blenheimfärgad (rödvitfläckig) cavalier king charles spaniel. :D
 
Sv: knasigt

Skulle väl vara polisen som frågade om jag gav greyhounden amfetamin för att hålla honom så smal.

Eller killen som storögt kollade på min hund länge och till slut frågade "men, varför har den ingen päls? :eek: "
Har han aldrig sett en korthårig hund förr? :rofl:

Eller tanterna som när jag kallade in min hund började asgarva, för dom trodde att det var en hare. :angel:
 
Sv: knasigt

En shit-tzu ägare sa häromdagen till mig att anledningen till att hennes vovve inte ville sitta var att shit-tzun är känd för att vara välhängd (!!!???)
 
Sv: knasigt

:rofl:
Det kanske är därför min greyhound aldrig sitter, för nog är det ett rejält paket han har som dinglar där bak.
:rofl:

Vad skönt, då har vi lösningen. :angel: :D
 
Sv: knasigt

det värsta jag har hört var av ett äldre par när jag var ute med min boxer/pitbull korsning,och mammas dvärgpudel: "stackars lilla pudel,om han bara visste att han kommer bli ihjälbiten snart..." :crazy: :confused: :rofl:

tänk om dom bara visste att det är faktist pudeln som hugger min!:devil:



???!"!!!!!!
 
Sv: knasigt

Jag har nog hört flera roliga saker, men dessa två kom jag att tänka på nu.
En gång kom det fram en tant på en utställning och frågade om min schnauzer var en dvärgriesenschnauzer.
Och nu när jag var i Tyskland på utställning, så säger en tant på båten. Ja, där ser man hur stressiga hundar bli att åka båt. Vad hon såg var att min kompis höll i min hund medans jag var inte i taxfreeshoppen, min hund följde mig vartenda steg jag tog, och tog ett lite skutt ibland av iver att få springa till mig :rofl:
 
Sv: knasigt

Mötte en "hundexpert" ute i skogen en gång som tittade på min tik och sa snorkigt:
Hundexpert: "Jaha, han var ju söt, men är han inte lite liten"
Jag: "Det är en tik"
H: "Nejnej, det där är ingen tik."
J: "Jo, det är en tik"
H: "Nej, jag har haft Golden i många år. Tikarna ser inte ut sådär!"
J: "Men det ÄR en tik, hon är ganska grov bara"
H: "Det är inget att skämmas för att ens hanne är lite liten, de blir sådana ibland när de inte får rätt mat när de är valpar."
J: "Men vaf-n, vill du lyfta på benet och titta efter?"

Det ville hon inte...
 
Sv: knasigt

kl

Mormor påpekade bergsäkert att Tosca ville nog gå längre, för varje gång dem vände så började hon hoppa och bita i kopplet...! :love:

Det var ju säkert inte för att hon redan gått där en gång och nu kunde koncentrera sig på att busa :angel:
 
Sv: knasigt

"ÄR det en hund?" har jag fått höra massor med gånger när jag är ute och går med min kinesiska nakenhund :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 447
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 147
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp