Klumpig häst?

S

sandraR

Hej! min häst är ett varmblod, och ett problem med henne är helt enkelt att hon är klumpig. Hon snubblar ofta och är rätt ofta nära på att springa in i saker, t.ex hinderställ osv när vi ska gå vid sidan om. Varför är det så och går det att göra något åt? :confused:

Sv: Klumpig häst?

Vad det beror på kan jag ej spekulera i, men om hon gör så när du rider kan du rida mycket i grövre terräng så att hon lär sig lyfta på benen och hoppa studs/kombinationer !

Ja, det är när jag rider som jag menar ja. Tack för tipset!:laugh:

Nej, bra syn har hon tror jag, det är inte det. Det är jag nästan säker på

Hej! Min häst är väldigt klumpig hon med. Han snubblar mkt, halkar mkt oftare än andra hästar på asfalt, mm.. Jag blev rekomenderad att be hovslagaren slipa ner mer av hovarna när han skor. Asså att hovarna kanske är lite långa, min häst har ganska långa hovar, så jag ska be honom göra det nästa gång han kommer:) Kanske du med ska testa? Jag vet ju inte om detta funkar än, men ja ska iaf ge det ett försök! Lycka till!=)

// Hanna

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 089
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Willys
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 648
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar