R

Rebecca_R

Vilka klubbar tävlar ni för?
Är ni nöjda med dom?

Ngn som kan tipsa om en bra klubb i sthlms området? funderar på att byta

Sv: Klubbar ?

Finns en sånhär tråd på tävling, fast dock ganska gammal tror jag :D

Men iaf.
Jag tävlar för Ridklubben Ekenryttarna i Norrköping, är nöjd med den fast vi har inte så många lag i allsvenskan tyvärr :(

jo, fast är inte så intrs av o veta vad dressyrryttarna rider i för klubbar :P
just eftersom det skiljer rätt mkt med lag osv:P

jag tävlar för Botkyrka, tycker att det är helt ok. (tävlar iofs mest fälttävlan)
i år hade vi lag i både div 1, 2 och 3 i hoppningen

jönköpings fältrittklubb. Bra klubb tycker jag... många lag har vi särskilt i ponnyhopp o hästdressyr o sån shit :p

Både SFK och Djursholm har många träningar och ger bidrag till framgångsrika medlemmar. Men man blir ganska anonym i en sådan stor klubb. Årsta Sportryttare är också aktiva och ger bidrag. Södertälje likaså. Titta på deras hemsidor, de brukar skriva vad för stöd och krav de har!
Tävlar just nu för min lilla hemmaklubb (Färingsö RS), men är också medlem i SFK.

Bollnäs Ridsällsap i Hälsingland.. Haft Ponny Lag i SM några år i rad. Både Div II I i hopp och dressyr.. Själv skuttar man omkring på storhäst å rider fälttävlan på lite lägre nivåer! :D hähä..

Jag rider för SFK nu.
Väldigt tråkig klubb att tävla för, 0 sammanhållning vilket är väldigt tråkigt.
Sen fungerar inte det där med bidragen inte riktigt till 100% heller =/
Årsta har jag ridit för men dom gillar jag inte riktigt heller:P

Funderar att byta till Fornboda, Djursholm el Södertörn..
Ngn som rider för dom klubbarna?

Jag rider för Vallatorps ryttarförening, men har varit med i Vallentuna ridklubb och SFK. Tycker inte att klubben spelar nå större roll, om man inte vill tävla klubbtävlingar.

Jag tävlar för Edsbro(har tidigare tävlat för Vallentuna också). Jag trivs jättebra i Edsbro, men om jag skulle byta till någon klubb skulle det nog bli Djursholm.

Vart har du hästen då? Finns det ingen mindre klubb i närheten?
Jag håller med om att det är roligare när man är ett gäng som tränar, tävlar och följs åt. Kolla vilka klubbar som har Div 1 lag, och se om du hittar nått lämpligt då kanske?

det beror ju väldigt mkt på vad du vill ha ut av ditt medlemsskap.
jag rider för waxholms fältrittklubb (eller SKULLE göra om hästen var igång). det tycker jag är en kanon klubb med bra samman hållning.

popeye - jag har hästen hemma på gården utanför sthlm.
Jag funderar som sagt på Djursholm, Fornboda el Södertörn. Är inte 100 ännu.
lutar dock mot södertörn. Dom verkar ha bra sammanhållning och ruskit bra bidrag och mkt hemma tävlingar=) men vet ingen som tävlar för dom så vet inte alls om d e så bra som d verkar:P

toughcookie - ja du, roliga lagkamrater och helst bidrag.

Jag tävlar för Vuollerims Ridklubb. Jag är jättenöjd, vi har sponsorpengar så vi får tillbaka alla avgifter förutom bensin :)

Någon ridklubb runt sthlm har jag inte en blekaste om, bor ju en BRA bit därifrån :p

i waxholm har du garanterat roliga kamrater men hur dom gör med bidrag vet jag inte. det är ju en väldigt liten klubb med bara privat ryttare.

jag tävlar för Roslagens RKK.. kan väl inte säga att jag är varken missnöjd eller nöjd heller direkt.. elit/div1 laget fick iof en träning för Helena Persson, men jag bytte endast pga lag å så. men annars så har jag väl inte så mkt med dom att göra så att säga.. hjärtat är fortfarande i Stora Wäsby :D där jag står oxå!! men de e inga bidrag eller så i nån av dom. men SWFRK är en himla mysig klubb med jättebra sammanhållning och träningar osv! men har inte så mkt stor häst ryttare i hoppning tyvärr.. (antar att de va de du va ute efter)

Tävlar för Roslagen på ponny(inte längre, tävlar inte ponny längre) och Fornboda på häst... :love: :love: :love:

Tävlar för Västerås RS, är väldigt nöjd! :) Står även uppstallad där :)

Jag tävlar för Djursholm och jag kan inte rekomendera det, visst, man får bidrag o så. Dock så är lagen i stort sett spikade och om det går riktigt bra så är det svårt att komma upp ett steg, de håller med väldigt få träningar tyväärr.
Jag ska byta i år till ett nytt lag som verkar ruskigt kul, Hägerneholm i sthlm. De ska göra en satsning och har lag i alla ponny + div 1 för häst hoppning med sikte på elit direkt, det är dessutom många bra ryttare på väg dit, ett litet tips från mig till dig :D

Jag glömde att säga att det kommer dessutom anordnas ett stort antal träningar för lagen.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka